nieuws

Picnic wint Duits-Nederlandse economieprijs

Formules 684

Picnic wint Duits-Nederlandse economieprijs

DEN HAAG – Picnic heeft de Duits-Nederlandse Prijs voor de Economie 2018 gewonnen. De online supermarkt kreeg de onderscheiding voor ‘grensoverschrijdend bedrijfssucces’.

De onderscheiding wordt jaarlijks uitgereikt door De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK). Dinsdagavond kreeg Picnic de prijs in Den Haag uitgereikt in het bijzijn van minister Wiebes van Economische Zaken en de Duitse ambassadeur Dirk Brengelmann.

Drie finalisten

Begin oktober maakte de jury de drie finalisten bekend van de elfde editie van de prijs, waarna via een online stemming de winnaar werd gekozen. Picnic won van de andere finalisten, designbureau MMID en energiedienstverlener Venios. ‘Stuk voor stuk bedrijven die uitblinken door hun innovatiekracht en die een sterke economische impuls geven aan zowel Nederland als Duitsland’, aldus Günter Gülker, directeur van de DNHK.

‘Erkenning voor ons werk’

‘Deze prijs is een erkenning voor het werk dat het Duitse en het Nederlandse team hebben verricht om in beide landen succesvol te lanceren’, zei medeoprichter van Picnic Michiel Muller in zijn dankwoord. ‘We zijn blij met alle stemmen die we gekregen hebben van de jury en het publiek. Het is geweldig dat minister Wiebes en ambassadeur Brengelmann deze prijs veel aandacht geven.’

Combinatie twee culturen

De online speler stelt ook dat het avontuur in Duitsland tot nu toe een succes is. ‘Picnic heeft met succes haar moderne online melkboer-model uitgebreid naar Duitsland en combineert de twee culturen zowel vanuit het oogpunt van de consument als vanuit het oogpunt van ondernemerschap. De eerste resultaten zien er veelbelovend uit en Picnic zal per stad uitbreiden en zo een nieuw Nederlands-Duits succesverhaal creëren’, aldus de formule.

  

Reageer op dit artikel