nieuws

AH jaagt ‘urgentie’ aan met Appie Days

Formules 8718

AH jaagt ‘urgentie’ aan met Appie Days

ZAANDAM – Albert Heijn komt deze week met de nieuwe actiecampagne: Appie Days. De marktleider wil met onder meer dagaanbiedingen klanten stimuleren vaker naar AH te komen.

Appie Days is een aanvulling op de bestaande ‘Bonusevents’, zoals Albert Heijn ze zelf noemt: Hamsteren, Route 99 en Freshmix.

Gekeken naar Happy Days

In een intern bericht, dat AH deelde met het winkelmanagement, noemt AH Appie Days een event met een ‘geheel eigen uitstraling, die voor de klant direct herkenbaar en onderscheidend is’. AH heeft voor de stijl (neonletters) en de naam van Appie Days goed gekeken naar de in de jaren zeventig populaire tv-serie Happy Days.

Verschillende actiemechanismen

Volgens Albert Heijn zit de onderscheidendheid van het nieuwe thema in de verschillende actiemechanismen. Klanten krijgen kortingen van 30, 40 en 50 procent, daarnaast zijn er multibuy-deals met 1+1 gratis en 2+2 gratis. In de Bonusfolder wordt voor elk van de genoemde kortingsmechanismen een pagina ingeruimd. ‘Elk actiemechanisme heeft zijn eigen neonkleur, zodat de kortingen direct in het oog springen en dat je echt iets mist als je niet direct op je fiets springt en naar Albert Heijn gaat’, staat in de interne memo.

Ook dagdeals

De volledige naam die AH aan het event geeft, is ‘Appie Days, met voordeel waar je blij van wordt’. Om dat voordeel nog meer te benadrukken, zijn er naast de weekaanbiedingen ook dagdeals. ‘Hiermee spelen we nog meer in op het gevoel van urgentie, dat je deze week écht naar Albert Heijn moet gaan voor je boodschappen.’ Deze dagaanbiedingen zijn extra diep en gelden slechts een dag. Het gaat daarbij om producten uit het reguliere assortiment. Welke dat zijn, wilde AH deze week nog niet kwijt. Albert Heijn kiest voor een stevige ondersteuning van Appie Days. Daarin is, behalve voor de weekaanbiedingen, ook veel aandacht ingeruimd voor de dagdeals. Die komen dagelijks op tv, diverse keren in de kranten en worden op sociale media onder de aandacht gebracht. Verder dienen winkels elke dag de dagdeal onder de aandacht te brengen.

Terugkerende campagne

In de memo wordt over Appie Days, dat een terugkerende campagne moet zijn, geschreven dat het ‘naadloos aansluit’ bij AH’s omzetdoelstellingen. AH-woordvoerder Nienke Kooistra wil niet zeggen of Appie Days is ingegeven door de matige start van AH in 2018.

Zie ook: Albert Heijn begint slecht aan 2018

Reageer op dit artikel