nieuws

AH haakt niet aan bij Dirk en Vomar

Formules 6936

AH haakt niet aan bij Dirk en Vomar

AMSTERDAM – Albert Heijn gaat geen deel uitmaken van de groep retailers, waaronder Dirk en Vomar, die in Amsterdam gouden voordeelvouchers uitdelen.

Vijftien retailers willen in de hoofdstad met een grootscheepse kortingenactie een boost geven aan het plakken van de ja-sticker in Amsterdam. De folder mag sinds 1 januari van dit jaar in Amsterdam pas de brievenbus in als de bewoner de sticker op de deur heeft geplakt. Onlangs hebben 200 winkels, waaronder filialen van Vomar en Dirk, actiekaarten uitgedeeld met een ja-sticker. Op de kaart staat  dat men binnenkort een boekje met zogenoemde gouden voordeelvouchers in het folderpakket ontvangt als de sticker wordt gebruikt. Onder de noemer ‘plakken is goud waard’ zijn de formules aan de actie begonnen.

Steeds vaker digitale middelen

Albert Heijn, met een groot aantal winkels vertegenwoordigd in de hoofdstad, haakt niet in op de campagne. ‘We hebben er voor gekozen om onze klanten via onze eigen middelen te bereiken, en niet deel te nemen aan deze actie. Want Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zetten al verschillende middelen in om klanten te bereiken’, zegt AH-woordvoerder Nienke Kooistra tegen Distrifood. ‘Steeds vaker gebruiken we ook digitale middelen om klanten te attenderen op aanbiedingen. Echter, we willen de klant keus bieden op welke manier zij willen worden geïnformeerd waarbij voor onze klanten de folder óók een belangrijke rol speelt.’

Geen eenmalige actie

De aangesloten retailers suggereren ook dat het waarschijnlijk niet bij een eenmalige actie blijft. ‘Zeer binnenkort versturen wij gouden voordeelvouchers bij het folderpakket met exclusieve kortingen voor Amsterdammers. En dat is nog maar het begin, want ja plakken is voordeel pakken. Het hele jaar door!’, zo staat op het actiemateriaal. Marketingmanager Chantal Dane van Vomar onderstreept die gedachte tegen Distrifood. ‘Mocht deze campagne een succes blijken, is de kans zeker aanwezig dat we het gaan herhalen.’ Dane stelt dat Vomar in Amsterdam al duizenden ja-stickers heeft uitgedeeld, maar dat deze actie een extra boost moet geven aan de promotie van de sticker.  ‘In week 12 verspreiden we, samen met de andere retailers, het waardebonnenboekje.’

Zie ook: Dirk/Vomar: korting wapen in folderstrijd

Reageer op dit artikel