nieuws

Lay’s eerste A-merk van PepsiCo bij Aldi

Formules 6296

Lay’s eerste A-merk van PepsiCo bij Aldi
De A-merken die Aldi in de zomer van 2016 in het schap had of kreeg. Nu is Lay's daar aan toegevoegd.

Culemborg – Aldi heeft na producten van Unilever nu ook een A-merk van PepsiCo Nederland in de schappen liggen. Het gaat om zakken chips van Lay’s.

In de winkels van de discounter kan de klant nu zogeheten uitdeelzakken van het chipsmerk kopen. Aldi heeft zowel de naturel als de paprikavariant in het assortiment. In de uitdeelzak zitten zes zakjes met een inhoud van 25 gram aan chips. Het A-merk van PepsiCo Nederland wordt door Aldi ook gepresenteerd in de eigen folder die is verspreid in de laatste week van januari. De uitdeelzakken worden getoond op een pagina waarop nieuw assortiment staat afgebeeld. De prijs van het product is €1,44.

Aldi bevestigt introductie Lay’s

Aldi bevestigt tegen Distrifood dat de chips van Lay’s sinds december 2016 worden verkocht. Met de introductie heeft PepsiCo Nederland nu voor het eerst een A-merk in de winkels van de discountformule. Distrifood heeft aan PepsiCo Nederland gevraagd of er op termijn nog meer merken worden geïntroduceerd bij Aldi, maar daarop wil het bedrijf geen antwoord geven.

Lay’s past in rijtje toegevoegde A-merken

Aldi neemt steeds meer A-merken op in het assortiment. Vorig jaar zomer voegde de supermarktketen een groot aantal A-merken van Unilever toe, zoals Knorr, Magnum en Unox. Aldi volgt daarmee in Nederland het voorbeeld van vestigingen in omringende landen waar al langer op grote schaal A-merken worden aangeboden. In Nederland was het aanbod tot afgelopen zomer nog beperkt, al waren er in verschillende assortimentsgroepen al wel producten te vinden, waaronder bier van Bavaria en snoepgoed. De toevoeging past in de vernieuwing van de formule waar moederbedrijf Aldi Nord mee bezig is.

Reageer op dit artikel