nieuws

AH voegt veilingkisten toe op agf-afdeling

Formules 3441

AH voegt veilingkisten toe op agf-afdeling

ZAANDAM – AH voegt veel veilingkisten toe op de agf-afdeling voor producten die in de bonus zijn. Het is onderdeel van een strategieverandering.

De marktleider neemt de agf-afdeling in de winkels op de schop en begint deze week met de ombouw.

Verbeterde presentatie fruit

Een van de zaken die ook verandert, is de presentatie van gekoeld fruit. Die producten liggen nu in een gekoelde tafel met een glazen rand. Dat meubel gaat eruit en wordt vervangen door gekoelde 5-laags cascademeubels zoals AH die ook al gebruikt voor de verkoop van vis. In het nieuwe meubel kan niet alleen meer assortiment, het verbetert ook de presentatie van het gesneden en zachte fruit.

Houten omlijsting en veilingkisten

Daarnaast gaat AH gebruikmaken van een houten omlijsting en veilingkisten voor de presentatie van producten die in de bonus zijn.

Afstemming op de lokale klantbehoefte

De ombouw van de agf-afdeling wordt niet uniform uitgevoerd. AH zegt dat die strategie te maken heeft met de afstemming op de lokale klantbehoefte en die kan per winkel verschillen, aldus AH. ‘Bijvoorbeeld in winkels in de Randstad meer ruimte voor zachtftuit en fruitsalades en in winkels daarbuiten meer ruimte voor kookgroente’, aldus een woordvoerder.

Lees meer hierover op pagina 2 in Distrifood 39 van 1 oktober 2016.  Abonnees van Distrifood kunnen het hele artikel lezen in de digitale editie. Nog geen abonnee? Klik hier voor de opties.

Reageer op dit artikel