nieuws

Etos komt met eigen Bonuskaart

Formules

Etos komt met eigen Bonuskaart

ZAANDAM – Etos profiteert nu al van de kennis die moederconcern Ahold in huis heeft dankzij de Bonuskaart van Albert Heijn en komt zelf in maart met een vergelijkbare kaart en app.

Dat zegt Etos-directeur Jan Derek Groenendaal tegenover De Ondernemer. Hij maakt zich geen zorgen over de groeiende concurrentie van Kruidvat en de de doorstart van DA samen met DIO. ‘We gaan uit van onze eigen kracht. De concurrentie in deze branche is al jaren groot, maar de uitgaven aan schoonheids- en gezondheidsproducten zullen de jaren blijven groeien. Iedereen wil honderd worden en eruit ziet als veertig.’

Helft winkels vlakbij Albert Heijn
Daarnaast stelt hij dat Etos veel profiteert van moederconcern Ahold. ‘De helft van onze winkels zit binnen vijfhonderd meter van een Albert Heijn. Dat zorgt voor bezoekers, want boodschappen heb je altijd nodig. Zelfs als het stormt. Ook gebruiken we de kennis die Ahold heeft met de bonuskaart. In maart komen we met een vergelijkbare kaart en app, waarmee klanten korting krijgen. Er is ook een stappenteller in geïntegreerd. Lopend kun je voor leuke verassingen sparen.’

Stappenteller-actie van Lidl
Die laatste activiteit doet denken aan een recente campagne van Lidl rond het nieuwe boek van Sonja Bakker. Klanten krijgen daarbij ook een stappenteller cadeau waarmee ze uiteindelijk kunnen profiteren van aanbiedingen. Etos boekte volgens Groenendaal vorig jaar een omzetgroei van zo’n 3 procent tot ‘ruim boven de 500 miljoen’.

Etos neemt alle winkels onder handen
Voor de komende jaren is de drogisterijtak van Ahold ambitieus. De van rivaal Kruidvat overgekomen topman heeft een nieuwe strategie uitgestippeld voor de keten. ‘In 2019 bestaat Etos honderd jaar. Alle winkels worden daarom omgebouwd en gerestyled. Een filiaal in het winkelcentrum Gelderlandplein in Amsterdam heeft de primeur.’

Reageer op dit artikel