nieuws

Media duiken op kerstsingle Jumbo-man

Formules

Media duiken op kerstsingle Jumbo-man

HENDRIK-IDO-AMBACHT – Jumbo-ondernemer Marcel van Daalhuizen neemt vandaag met zijn Jumbo-medewerkers en zanger Dean Saunders een videoclip op voor een kerstsingle.

In de videoclip voor het nummer ‘Let It Snow’ speelt een zwarte kerstman een hoofdrol. Van Daalhuizen en Saunders steken met het inzetten van een zwarte kerstman op ludieke wijze de draak met de Zwarte Pieten-discussie in Nederland. ‘Het is een kerstnummer waarin vrolijkheid centraal staat. Dat willen we versterken met de inbreng van een zwarte kerstman en een aantal blanke elfjes. Daarmee tackelen we meteen die hele discussie rond Zwarte Piet, want dat onderwerp is zó ontzettend opgeblazen in ons land. Voor alle duidelijkheid; wij denken de argumenten te hebben waarmee we voor eens en voor altijd kunnen afrekenen met de Zwarte Pieten-discussie en waar alle partijen vrede mee zullen hebben’, zegt Van Daalhuizen tegen Distrifood. Dagblad De Telegraaf is zaterdag aanwezig bij de opnamen om verslag te doen.

Wereld Draait Door

De videoclip en de single krijgen veel aandacht van landelijke en lokale media. Naast De Telegraaf, maken Van Daalhuizen en Saunders wellicht ook hun opwachting in het tv-programma De Wereld Draait Door. SBS 6 heeft tevens interesse getoond. RTV Rijnmond heeft inmiddels toegezegd in de kerstperiode de videoclip zeker honderd keer uit te zenden en ook Sky Radio heeft het lied opgenomen in de programmering.

Verkoop

Van Daalhuizen verwacht dan ook veel exemplaren van de single te verkopen. ‘Het zou me verbazen als er geen 100.000 exemplaren over de toonbank gaan.’ De single is straks te verkrijgen bij diverse supermarkten en ook te beluisteren of te downloaden via Spotify en iTunes. Van Daalhuizen heeft eerder dit jaar al samengewerkt met Saunders. Rond het WK voetbal bracht het duo een WK-lied uit, waaraan ook rapper Def Rhymz meewerkte. Daarvan werden 18.000 exemplaren verkocht.

Samenwerking

Van Daalhuizen heeft samen met Saunders, in 2011 winnaar van de Nederlandse versie van talentenjacht Pop Stars, het nieuwe kerstconcept bedacht. De Jumbo-ondernemer, eigenaar van een Jumbo in Hendrik-Ido-Ambacht, heeft meegewerkt aan de muziek en de tekst van de single. Van Daalhuizen is ook verantwoordelijk voor de drums en percussie in het nummer.

Hilversum

Het lied is uiteindelijk gemixt en geproduceerd in de bekende Wisseloord Studios in Hilversum. Achter de knoppen zat producer Sebastiaan Brouwer. Brouwer werkt tegenwoordig onder meer samen met zanger Marco Borsato en was in het verleden medewerker in de winkel van Van Daalhuizen.

Reageer op dit artikel