artikel

Wheel

Formules

Douwe Egberts, ijzersterk merk toch? Ook in mijn beleving. Toch schrok ik toen ik tijdens de jurybijeenkomst van de Wheel of Retail hoorde dat dat merk toch echt iets moet doen, anders – ik citeer – ‘bestaat het over vijf jaar niet meer’.

Wheel

Dat zal de handel maar over je zeggen. Ook directeur Eisma van Nielsen noemt koffie, thee en sappen in het winnaarsnummer van de Wheel als grote productgroepen waar echte innovatie uitblijft na de introductie van Senseo, de koelverse sappen en de mislukking van Knorr Vie.

Eerste reflex

Begrijpelijk is het wel. De eerste reflex in een crisis is keihard op de rem trappen. Dat is gebeurd. Wie echter de wedstrijd wil winnen, moet gas geven. Gelukkig heeft Douwe Egberts aangegeven het marketingbudget met 10 procent te verhogen. 

C1000 investeert

Binnen de supermarkten is C1000 heel actief aan het investeren in assortimenten; eerst in vis, toen in kip en nu weer in Italiaanse koelverse producten. Dat is verstandig en moedig beleid. C1000 noemt het niet voor niks het lefproject. De Wheel zal het bewijzen. Fabrikanten die echt gas geven, gaan een glorieus jaar tegemoet. Helaas, er zit nog heel veel angst om daadwerkelijk het pedaal te vinden.

 

 

Reageer op dit artikel