artikel

Opportunisme

Formules

Opportunisme

Albert Heijn en Vrumona zijn eruit. Na drie maanden vrijwel verstoken te zijn geweest van Pepsi-Cola, 7Up, Sisi, Royal Club, Rivella en Crystal Clear kunnen klanten van AH de meeste verpakkingsvarianten van deze merken binnenkort weer bij de marktleider kopen.

Dat het niet onmiddellijk kan, komt doordat details van de overeenkomst nog moeten worden uitgewerkt. Beide partijen doen geen inhoudelijke mededelingen over de oplossing die is gevonden en dus blijft het onduidelijk wie de strijd heeft gewonnen. Business as usual. De woordvoerder van Albert Heijn noemde desgevraagd de klant de grote winnaar want die heeft nu weer de keuze uit een ruim assortiment frisdranken.

Grote verliezer

Hoe opportunistisch kun je zijn? Dat antwoord suggereert immers dat de klant de afgelopen maanden de grote verliezer was; tijdelijk ondergeschikt gemaakt aan de commerciële belangen.
Ook de houding van Vrumona is niet gespeend van opportunisme. De fabrikant zocht begin mei nadrukkelijk de media op in een poging de druk op Albert Heijn te vergroten. Nu er een oplossing is, zwijgt de frisdrankenfabrikant. Of komt die advertentie nog?

Reageer op dit artikel