nieuws

‘Unilever dingt mee naar huidzorgtak Nestlé’

Fabrikanten 1322

‘Unilever dingt mee naar huidzorgtak Nestlé’
Foto: Shutterstock

ROTTERDAM – Unilever en Colgate-Palmolive zijn in de race om de huidverzorgingstak van branchegenoot Nestlé over te nemen. L’Oréal zou al zijn afgehaakt, maar er dingen ook nog meerdere investeringsmaatschappijen mee naar de divisie.

Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. De Nederlands-Britse fabrikant van voedingsmiddelen, wasmiddelen en verzorgingsproducten Unilever was niet direct bereikbaar voor commentaar. De consumentenlijn binnen de huidverzorgingstak van Nestlé omvat merken als Proactiv en Cetaphil.

Medische producten ook in het spel

Het Zwitserse Nestlé wil daarnaast ook zijn medische producten binnen de divisie afstoten. Zowel Unilever als Colgate heeft niet per se interesse in die producten, maar zou in samenwerking met een investeerder mogelijk wel beide delen kunnen overnemen. De gehele huidverzorgingstak moet $8 miljard tot $10 miljard (zo’n €7,1 miljard tot €8,9 miljard) opleveren.

Reageer op dit artikel