Programma

Home | Programma | Sprekers | Locatie | Inschrijven 

Maandag 26 januari

08:30 uur Ontvangst

09:00 – 12:30 uur De voedselketen in turbelente tijden!

  • De foodketen moet los komen van haar kanaaldenken
  • De consument gaat aan de touwtjes trekken
  • Klassieke (supermarkt- en horeca-) concepten aan het einde van hun levenscyclus

Jan Willem Grievink
Directeur Food Service Instituut Nederland, hoofddocent Strategie en Ontwikkeling bij de EFMI Business School

12:30 – 13:30 uur Lunchpauze

13:30 – 18:00 uur Financiële waardecreatie: hoe te beoordelen door (senior) management?

  • Financiële ratio’s: welke heb je (niet) nodig?
  • Beoordelen van de cijfers
  • Sturen op waardecreatie

Prof. Dr. Dennis Vink
Hoogleraar financiën en investeringen bij Nyenrode Business Universiteit  

18:00 uur Diner

19:30 uur  Praktijkcase: Supermarkt Finance

  • Trends
  • Benchmarks
  • Actualiteiten

Dick Woudenberg
Directeur, Marshoek 

Dinsdag 27 januari

08:30 Ontvangst 

09:00 – 10.30 uur Willem Treep van Willem&Drees over: 

  • Gebrek aan vertrouwen in de voedselketen
  • Hoe dit aan te pakken met vakmanschap, lokale verbinding en inspiratie
  • Duurzaamheid en innovatie volgt uit bovenstaande aanpak 

Willem Treep
Sociaal ondernemer, Willem&Drees 

10:30 – 12.30 uur Private equity en lange termijn merkdenken gaat goed samen

  • Misverstand: Private equity denkt korte termijn
  • Financiele structurering en rol van banken, fonds en management
  • Groeistrategie binnen en buiten de Benelux

Erik Bras
CEO Salad Signature, Benelux marktleider in het saladesegment. 

12:30 – 13:30 uur Lunchpazue  

13:30 – 15:30 uur Strategie moet niet op de agenda staan, het moet de agenda zijn!

  • Beating the budget or beating the competition?
  • Essentiele onderdelen van een succesvolle strategie executie
  • Van performance management naar ‘managing for performance’

Drs. Ing. D. Hoogenboom MBA 
Partner Ystrategists en gastdocent bij Nyenrode Business Universiteit 

15:30 – 16:00 uur Middagpauze  

16:00 – 18:00 uur  Marketing en food

Henry Robben
Hoogleraar Marketing, Nyenrode Business Universiteit