artikel

Wheel of Retail: winnaarsverhalen

Events

AMSTERDAM – De prijzen voor de beste introducties, de Wheels of Retail, zijn uitgereikt in het Concertgebouw in Amsterdam. Distrifood tekent de verhalen achter de winnende producten op.

Wheel of Retail: winnaarsverhalen

De Kwekkeboom Oven-range is dé topintroductie van 2014 en het meest innovatief. Hellmann’s Mayonaise is het meest marktverruimende product en Robijn Zwitsal wint de Consumentenwheel. ‘Dit jaar wint een echt innovatie’, stelt de jury van inkopers van Albert Heijn, Superunie en Jumbo/C1000. ‘Met de Oven-range maakt New Forrest (een werkmaatschappij van Royaan) de frituursnack bereikbaar voor iedereen, dus ook voor mensen zonder frituurpan. Door het merk Kwekkeboom in te schakelen wordt het meteen ook met een hoog prijsniveau in de markt gezet, passend bij een innovatie. De optelsom maakt de Oven-range impactvol.’

Marktverruimend
Hellmann’s Mayonaise is marktverruimend. Echt innovatief noemt de jury dit product niet, omdat het elders op de wereld al heel lang in de schappen ligt, zelfs marktleider is. Het product ook naar Nederland halen is slim, margetechnisch ook
interessant.

Herhalingsaankopen
De derde winnaar, Robijn Zwitsal, wint de Consumentenwheel, op basis van GfK-onderzoek naar penetratie en herhalingsaankopen. Daarmee heeft het
introductieveld van 2014 goede winnaars. Een speciale wheel voor het
meest margeverrijkend product werd dit jaar niet toegekend.

Reageer op dit artikel