artikel

Winnaar: Procter & Gamble

Events

‘Betere prestaties in supply chain topprioriteit in 2012’ Niek Schipper, commercieel directeur Nederland: ‘We zijn ontzettend blij met de trofee. We zien het als erkenning voor onze consequente focus op de shopper bij het maken van onze businessplannen. Innovatie staat bij ons op nummer 1 en daar gaan we onverminderd mee door. Relevante merken en […]

Winnaar: Procter & Gamble

‘Betere prestaties in supply chain topprioriteit in 2012’

Niek Schipper, commercieel directeur Nederland: ‘We zijn ontzettend blij met de trofee. We zien het als erkenning voor onze consequente focus op de shopper bij het maken van onze businessplannen. Innovatie staat bij ons op nummer 1 en daar gaan we onverminderd mee door. Relevante merken en introducties zijn goed voor de consument, de retailer en uiteindelijk ook voor Procter & Gamble. We zijn de laatste jaren met talloze introducties gekomen. Bijvoorbeeld in 2010 met Oral B-tandpasta, in 2011 met Gillette Fusion ProGlide en dit jaar zijn we gestart met Ariel-liquid tabs.’

Goed luisteren

Relevant is ook dat we goed luisteren naar onze handelspartners en onze plannen outside-in blijven maken. We stellen de strategieën van de retailer centraal. Food is anders dan drug, weer anders dan e-commerce, et cetera. Elke retailer vraagt een ander plan van aanpak. We blijven differentiëren in hoe we zaken op de markt brengen. Overal willen we ons blijven verbeteren, maar we horen dat supply chain management nu voorrang vraagt. In 2012 willen we ook daarin als Procter & Gamble extern gezien worden.

Topprioriteit

We gaan ook hier voor een outside-in aanpak – samen met klanten bepalen wat er nodig is om onze merken op tijd in het distributiecentrum en in de winkel te hebben. De logistieke managers zitten nu ook bij de klant, een groot verschil met het verleden waarin we op logistiek gebied misschien te veel intern gericht waren. Onze prestaties verbeteren in de supply chain heeft daarom ook topprioriteit in 2012.’

Op de foto: Joost Hunfeld, commercieel adjunct-directeur food, Pelle van Rees, commercieel adjunct-directeur AH/Etos, Eelco Ockers, commercieel adjunct-directeur non-food/cash&carry en Niek Schipper, commercieel directeur Nederland.

Reageer op dit artikel