nieuws

Aldi Nord en Süd starten grote merkoperatie

Buitenland 40399

Aldi Nord en Süd starten grote merkoperatie

ESSEN/MÜLHEIM – Aldi Nord en Aldi Süd gaan op grote schaal hun aanbod aan eigen merken gelijkschakelen. Al in de loop van volgend jaar moet het aanbod bij de twee takken van Aldi identiek zijn.

Dat melden verschillende Duitse media. Aldi Nord en Aldi Süd werken op een aantal terreinen al intensief samen, maar sinds de splitsing van de onderneming in deze twee takken zijn ze vooral op assortimentsgebied behoorlijk uit elkaar gegroeid. Bij veel productgroepen staan nu verschillende eigen merken van verschillende huismerkfabrikanten in het schap. Eind volgend jaar moet de grote merkoperatie zijn afgerond en van alle producten nog één merk verkocht worden.

Milsani wordt Milfina; Topstar wordt River

Aldi bevestigt tegenover Chip.de de operatie, maar benadrukt dat de inkoop van Aldi Nord en Aldi Süd gewoon gescheiden blijven. De gezamenlijke inkoop van frisdranken zou daarbij door Aldi Nord gebeuren. Dit betekent dat River bij Süd de plaats inneemt van het huidige merk Topstar. Het Nord-merk Milsani (zuivel) zou juist landelijk plaatsmaken voor Milfina van Aldi Süd. Veel van de typische Aldi Nord-merken zijn ook bij de Nederlandse vestigingen van Aldi te koop.

Ook gelijkschakeling actie-aanbod in non-food

Aldi wil door de operatie landelijke marketing op de thuismarkt vergemakkelijken. Ook zijn er kostenvoordelen verbonden aan het landelijk uitrollen van dezelfde verpakkingen. Ook in het non-foodaanbod gaan Aldi Nord en Aldi Süd in de toekomst dezelfde acties voeren. Deze operatie moet tevens eind 2020 zijn afgerond.

Reageer op dit artikel