nieuws

Peapod met Campbell’s en Kraft in maaltijdpakketten

Buitenland 1726

CHICAGO – Ahold-dochter Peapod brengt samen met Campbell’s, Kraft Heinz en Barilla zes maaltijdpakketten op de markt. De maaltijden moeten gemak en online combineren in een succesvol concept. Ieder pakket heeft ingrediënten op maat en voorgewassen verse producten.

Peapod met Campbell’s en Kraft in maaltijdpakketten
Foto: Shutterstock

De pakketten hebben als pay-off ‘by Campbell’s’ of ‘by Kraft Heinz’. De pakketten zijn gewoon te bestellen en dus niet verbonden aan een abonnementsmodel. Volgens Peapod zijn de maaltijden geschikt voor twee tot zes personen. Ook zouden de pakketten het milieu minder belasten omdat door het ‘aflevermodel’ Peapod niet hoeft te koelen op ijs of op enige andere manier.

Peapod meet hoge koopintentie

Uit onderzoek blijkt dat bijna een derde van de Amerikanen in 2018 een maaltijdpakket wil kopen. De maaltijdpakketten zijn bedoel als aanvulling op de normale boodschappen en bieden een oplossing voor een druk weekend. Peapod denkt dat de combinatie het bezorgen van boodschappen én maaltijdpakketten aan de basis van het succes van het onlinemodel ligt. De steun van A-merken is daarbij een extra duwtje in de rug.

Markt volop in beweging

De markt voor onlineboodschappen is volop in beweging in de Verenigde Staten. Dit is vooral het gevolg van de initiatieven van webgigant Amazon, dat door de overname van Whole Foods Market een flink sterkere positie heeft gekregen. Ook veel andere Amerikaanse verkopers van levensmiddelen investeren in online.

Lees ook: Online omzet supers boven € 1 miljard in 2017

 

Reageer op dit artikel