nieuws

Topman Migros: Aldi en Lidl liegen

Buitenland

Topman Migros: Aldi en Lidl liegen

BERN – Topman Herbert Bollinger van de Zwitserse formule Migros zegt dat Aldi en Lidl de klanten voorliegen.

Volgens de topman ‘ligt er een wereld van verschil’ tussen wat Aldi en Lidl beloven in de folders en wat er daadwerkelijk in de winkels ligt. Dat beweert hij in een interview met de Zwitserse krant Mittelland Zeitung. Op het gebied van kwaliteit en versheid van de producten laten Aldi en Lidl het afweten, aldus Bollinger.

Inkoopprijs

Bollinger beweert ook dat beide discounters veel producten onder de inkoopprijs verkopen. De topman noemt in het interview deze manier van zaken doen ‘lokvogel-beleid’. De Migros-chef zegt verder dat de strijd tussen de supermarktketens door de crisis is verhard. De Zwitserse formule start volgens Bollinger  daarom ook met meer acties.

Groei

Migros heeft het volgens Bollinger zwaar. De eerder voorspelde groei van 2 procent voor het eind van 2009 gaat Migros niet halen. De discountlijn van de Zwitserse formule doet het wel goed, sinds januari is de omzet van die groep met 5 procent gestegen.

Reageer op dit artikel