nieuws

Awards voor Plus Pijnacker en AH Gorredijk

Branche & Bedrijf 1592

Awards voor Plus Pijnacker en AH Gorredijk
Sabine Zondag van de Plus ontvangt de Local Marketing Award van Marcel Pat van De Smaakspecialist en Peter Garstenveld van Distrifood. Foto: Koos Groenewold

WOERDEN – Plus Sabine Zondag in Pijnacker en Albert Heijn Bijlsma uit Gorredijk hebben de Smaakt Local Marketing Awards van Distrifood gewonnen.

Plus Sabine Zondag wint de hoofdprijs voor het ‘Beste overall marketingbeleid’ in de wedstrijd van Distrifood. Albert Heijn Gorredijk gaat er met de prijs voor beste lokale actie vandoor. De prijzen zijn uitgereikt tijdens de Dag van de Supermarkt die dinsdag in Woerden is gehouden.

Volle marketingagenda

Sabine Zondag weet waar het om draait in een dorp als Pijnacker: Om de gunfactor. Om die te bereiken en vast te houden is de marketingagenda het hele jaar goed gevuld. Zondag werkt daartoe graag samen met scholen en het actieve verenigingsleven. Dat loopt van sponsoring tot actieve samenwerking. Zo koppelt ze de naam Plus Zondag aan onder meer het Dobbe Lente Festival en een Dorpentoernooi (sport). Daarnaast verkoopt ze onder het eigen label ‘Hier komt Pijnacker voor terug’, specialiteiten van lokale leveranciers zoals telers een bakker en zuivelboeren.

Regionale prijzen

De activiteiten van Zondag blijven ook regionaal niet ongemerkt. Zo is ze vorig jaar tot Lokale held Pijnacker benoemd en de ze won de ondernemersprijs 2018/2019. Dit jaar is ze nog in de race voor de Ondernemersprijs Haaglanden.

AH Gorredijk

AH-ondernemer Pieter Bijlsma in Gorredijk zamelde met een zogenaamde Green Up-acctie honderdduizenden petflesjes en blikjes in doordat hij er een kleine vergoeding (statiegeld) voor gaf. Bijlsma bleef met de flesjes zitten, hij zou namelijk moeten betalen om ze te verwerken. Uiteindelijk maakte de bekende Plastic Soup Surfer Merijn Tinga een vlog over de kwestie en dat bracht de boel in een stroomversnelling. De vaste verwerker van de grote (statiegeld) petflessen komt de kleine flesjes gratis ophalen. Dat Bijlsma een lokale held is, vie ook al eerder op. In 2018 wist hij met zijn AH door te dringen tot de finale vaan de Supermarkt van het Jaar Verkiezing.

Dag van de Supermarkt

De uitreiking van de Smaakt Local Marketing Awards waren slechts een klein onderdeel van het programma op de Dag van de Supermarkt. Eerder vandaag deed Jumbo-ondernemer Daan Meijerink uit de doeken hoe hij een noodlijdende Jumbo in Molenaarsgraaf weer aan de praat kreeg. Prijswinnend horecaondernemer Gert Boonen vertelde wat hij zou doen als hij ineens een supermarkt zou hebben in Harderwijk.

Bezoeken aan Plus en AH

Tijdnes de Dag van de Supermarkt werden ook Plus Giel Smits en AH Zaltbommel bezocht. Smits won dit jaar een ondernemersprijs van het Vakcentrum en eindigde als tweede in de Plus-verkiezing. Een focus op medewerkers en lokaal ondernemerschap maken het verschil. AH Zaltbommel van Ferry Boender is onlangs naar het Echt Vers-concept verbouwd met veel oog voor detail. Zo heeft Boender, ondanks dat de data/prijzen met de hand moesten worden ingevoerd, gekozen voor elektronische schapkaartjes. De winkel beidt een zeer rustig beeld zodat de klant zich niet opgejaagd voelt maar juist de tijd neemt om boodschappen te doen.

Reageer op dit artikel