nieuws

Picnic stopt met stapelkortingen

Branche & Bedrijf 5640

Picnic stopt met stapelkortingen

AMSTERDAM – Picnic is gestopt met het aanbieden van stapelkorting. Volgens de onlinesuper werd door ‘heel weinig’ klanten gebruikgemaakt van dit kortingsmechanisme.

Het besluit om te stoppen met stapelkortingen is genomen na een naar eigen zeggen uitgebreide test waarbij de resultaten niet overeenkwamen met de verwachtingen. Zo kostte het de websuper aan de achterkant veel tijd ‘om de korting in te stellen bij nieuwe producten en wisselingen in het assortiment, terwijl vervolgens heel weinig klanten er gebruik van maakten’, laat Picnic-woordvoerder Romke Spierdijk weten.

Verschillende andere kortingsmechanismes getest

De stapelkorting is een aantal maanden in 2018 en 2019 op een selectie van het assortiment toegepast. Spierdijk: ‘Tegelijkertijd hebben we verschillende andere kortingsmechanismes getest en ingevoerd, zoals 2 voor x euro, 2e halve prijs, 1+1 gratis. Deze bleken beter aan te slaan.’

Andere formules zetten wel in op stapelkortingen

Albert Heijn adverteert juist op dit moment uitgebreid met stapelkortingen, waarbij het voordeel voor klanten oploopt naar mate ze meer producten uit dezelfde aanbieding kopen. Bij Dirk en Vomar is stapelkorting recent een vast onderdeel van de formule geworden. Nettorama heeft dit al heel lang.

Reageer op dit artikel