nieuws

Jumbo lanceert kookboek met kinderhelden

Branche & Bedrijf 3745

Jumbo lanceert kookboek met kinderhelden
Jumbo-kinderhelden

VEGHEL – Jumbo heeft een kookboek gelanceerd voor kinderen, met daarin de favoriete recepten van 25 kinderhelden. Aan het kookboek is een stickerspaaractie gekoppeld.

Aan het kookboek werkten kinderhelden mee uit de wereld van muziek, sport en social media. Onder hen Max Verstappen, Kjeld Nuis, Ronnie Flex, Douwe Bob en YouTubers Dylan Haegens en Royalistiq.

Kinderhelden moeten zorgen voor gezonde maaltijd

Jumbo wil met Helden in de Keuken, zoals de actie heet, helpen antwoord te geven op de dagelijkse terugkerende vraag ‘wat eten we’ en kinderen leren spelenderwijs te koken. ‘Met de recepten en tips van de helden kunnen ze zo aan de slag en zetten ze met een beetje hulp van hun ouders een lekkere en gezonde maaltijd op tafel’, aldus Jumbo. Het concept voor het kookboek is volledig bedacht door kinderen. Naast recepten bevat het boek ook ruimte om gespaarde stickers van hun helden in te plakken.

‘Jongeren houden ons scherp’

Frits van Eerd, ceo van Jumbo: ‘Het is geweldig dat zoveel helden meewerken aan deze actie. Nóg mooier is het dat dit idee van kinderen zelf is gekomen. Het is een van de initiatieven die zijn voortgevloeid uit onze Raad van Kinderen. Jongeren hebben de toekomst en het is prachtig hoe zij ons scherp houden met plannen voor de komende tijd. Dat gaat om allerlei maatschappelijke onderwerpen. Kinderen geven ook aan dat ze meer betrokken willen worden bij de keuze voor lekkere én gezonde maaltijden. Deze spaaractie speciaal voor kinderen speelt helemaal in op die vraag. We hopen dat we zo veel mogelijk kinderen kunnen inspireren om aan de slag te gaan met de recepten van hun helden en zo te kiezen voor lekker en gezond eten!’

Kans op meet & greet

De prijs van het kinderkookboek bedraagt €2,99 en is te koop in iedere Jumbo winkel of online. Bij elke €15 aan boodschappen en bij speciale actieproducten ontvangen klanten vier stickers voor het Helden in de Keuken-kookboek. In totaal zijn er 100 stickers te sparen. De actie loopt tot en met 12 februari. Op woensdag 13 februari organiseert Jumbo een ruildag in alle winkels. Tussen de stickers zitten ook gouden stickers, waarmee spaarders kans maken op een ‘meet & greet’ met vier van de kinderhelden uit het kookboek. Op woensdag 13 februari gaan Royalistiq, Jill Schirnhofer, Dylan Haegens en Carlijn Achtereekte samen met de winnaars aan de slag met hun favoriete recepten.

Zoektocht naar Jumbo Kids Foodie

Daarnaast is er nog een prijs te winnen. Jumbo gaat op zoek naar de ‘Jumbo Kids Foodie 2019’. Kinderen kunnen meedoen door in een korte video uit te leggen waarom ze een held in de keuken zijn. De tien beste inzendingen winnen een kook- en vlogcursus. Tijdens deze cursus worden de tien kinderen uitgedaagd om een vlog te maken over hun favoriete recept. Jumbo zet deze online en de vlogger met de meeste stemmen wint de titel ‘Jumbo Kids Foodie 2019’. De winnaar komt in het Hallo Jumbo Magazine, mag een dag hoofdredacteur zijn van Jumbo’s socialmediakanalen en een kijkje achter de schermen nemen bij de opname van een Jumbo-reclame.

In Distrifood 3, die zaterdag 19 januari verschijnt, meer aandacht voor Jumbo’s initiatieven op het gebied van gezondheid.

Reageer op dit artikel