nieuws

Ahold haalt nieuwe digi-baas bij McDonald’s

Branche & Bedrijf 939

ZAANDAM – Ahold Delhaize heeft een nieuwe chief digital officer. Het gaat om de Amerikaan Farhan Siddiqi die in dezelfde functie werkzaam was bij fastfoodgigant McDonald’s.

Ahold haalt nieuwe digi-baas bij McDonald’s
Foto: Ahold Delhaize

Eerder werkte hij bij onder meer Bank of America, winkelketen Target en industrieconglomeraat General Electric. Siddiqi begint op 28 januari bij de supermarktketen. Hij wordt verantwoordelijk voor de digitale transformatie en innovatie bij alle winkelketens van Ahold Delhaize. Daarbij gaat hij zich in het bijzonder richten op loyaliteit, data-analyse en personalisatie. Siddiqi wordt ook lid van de zogeheten Executive Committee.

Digitale transformatie bij McDonald’s

Siddiqi gaf bij McDonald’s leiding aan de digitale transformatie van het bedrijf, inclusief de lancering van m-commerce in twintigduizend vestigingen, een nieuwe mobiele app en verbeterde bestelkiosks. Bij eerdere werkgevers was Siddiqi volgens Ahold Delhaize nauw betrokken bij de invoering van succesvolle loyaltyprogramma’s.

Belangrijk onderdeel van bedrijfsstrategie Ahold Delhaize

‘Met zijn kennis op het gebied van digitale klantervaringen in verschillende industrieën kan hij de digitale transformatie binnen Ahold Delhaize helpen versnellen, wat een belangrijk onderdeel is van onze Leading Together-strategie’, zegt topman Frans Muller van Ahold Delhaize over de nieuwe collega.

Reageer op dit artikel