nieuws

Jumbo heeft primeur met Verstappen-inhaker

Branche & Bedrijf 6324

Jumbo heeft primeur met Verstappen-inhaker

AMSTERDAM – Jumbo heeft als eerste de dienst Xtra Social van de Persgroep gebruikt om in te haken op actueel nieuws.

Dat deed Jumbo op zondag 28 oktober met een felicitatie aan Max Verstappen, die net de Grand Prix van Mexico had gewonnen. De felicitatie-advertentie kwam volgens Adformatie binnen een uur op alle mobiele sites van ADR Nieuwsmedia. Xtra Social is een nieuwe dienst van de Persgroep. Het is een alternatief voor de inhaker op social media die doorgaans een kleiner bereik heeft.

Jumbo-marketingmanager enthousiast

Monique Pennings, media- en marketingmanager bij Jumbo, is enthousiast. Zij had bij de Persgroep al aangegeven snel in te willen haken op de actualiteit. Ze besloot binnen een paar minuten om op dit specifieke aanbod in te gaan, en nog geen uur later was een linkje naar de Persgroep verstuurd. De uitgever zette de felicitatie online en Jumbo had de snelle inhaker te pakken, zonder deze van tevoren voor te hebben bereid.

‘De kunst is om op onverwachte momenten in te haken en in een korte tijd een groot publiek te bereiken. Door snel te schakelen met ons mediabureau UM en de oplossing die de Persgroep biedt met Xtra Social, kon onze Facebook-post direct na de overwinning van Max Verstappen met een heel breed publiek gedeeld worden. Dit is wat ik zo leuk vind aan ons vak: hier waren we samen met de Persgroep aan het ondernemen’, zegt Pennings tegen Adformatie.

Inhaakkansen sportprestaties en weersverandering

Naast Jumbo maken de komende tijd andere klanten van de Persgroep gebruik van Xtra Social. Pennings ziet ook nog mooie inhaakkansen voor haar werkgever, bijvoorbeeld als de Jumbo schaats- of wielerploeg een overwinning behaalt in de Tour de France of op de Olympische Spelen. ‘Maar een weersverandering kan ook een actuele aanleiding zijn om Jumbo onder de aandacht te brengen. Niets leuker dan die ene boodschap zo snel mogelijk bij zo veel mogelijk mensen bekend te maken op het moment dat het ertoe doet: binnen een dag, want daarna is het oud nieuws.’

Lees ook: Picnic-stunt: pleitwedstrijd Verstappen-zaak

Reageer op dit artikel