nieuws

Uitreiking Marketing Awards in zicht

Branche & Bedrijf 662

Uitreiking Marketing Awards in zicht

DOETINCHEM  – Distrifood maakt dinsdag, op de Dag van de Supermarkt in Veghel, de winnaars van de Distrifood Local Marketing Awards bekend.

Welke supermarkt heeft het beste local marketingbeleid en welke supermarkt heeft de beste/meest opzienbarende local marketingactie gehouden? Dinsdag worden de winnaars bekend gemaakt tijdens de dag van de supermarkt in het innovatiecentrum voor de circulaire economie Three-Sixty in Veghel wordt gehouden.

Vakjury oordeelt

Na een tweede schifting van de inschrijvingen  zijn in totaal 16 cases aan een vakjury voorgelegd. Die bestaat uit Carl Dahmen , directeur van marketingspecialist InMarkt​; Sjaak de Korte, voorzitter stichting Supermarkt van het Jaar; ​Jaap de Jong​, managing director Young Perfect​ en Vincent van Kuijen, algemeen directeur met veel ervaring in fmcg. ​Zeven supermarkten zijn nog in de race voor de overall award voor het beste local marketing beleid en acht supermarkten met negen cases voor de award voor de beste actie.

Finalisten beste actie

De acht finalisten voor de beste locale actie (9 cases), met een summiere omschrijving van de actie,  zijn in willekeurige volgorde:

AH Offerein in Hoogeveen met de aanleg van een discgolfbaan.
Jumbo Van der Schouw in Slagharen, met een lunch voor 1250 inwoners.
Jumbo Phicoop in Sevenum met een spaaractie voor korting bij lokale winkeliers.
AH Leersum uit Leersum met een keurmerk voor toevoegingsvrije producten.
Plus Zondag (2x) in Pijnacker met acties met het educatieprogramma Kidsproef en een actie rondom een lokaal festival.
Ekoplaza Groningen met een statiegeldactie voor statiegeldloze blikjes en flesjes.
CoopCompact van Bedaf uit Achtmaal met een dorpsbarbecue.
Jumbo Dokkum met een actie waarbij 5000 scholieren een gratis ijsje kregen.

De jury heeft deze case beoordeeld op criteria zoals innovatief, kopieerbaar, omzetpotentie, klantenbinding, impact en maatschappelijke betrokkenheid/mvo.

Finalisten beste local marketingbeleid

Zeven supermarkten zijn nog in de race voor de overall award, de award voor supermarkten met het beste local marketingbeleid. Het zijn Plus Verbeeten met vestigingen in Overloon, Malden, Tegelen, en Vierlinsbeek, Jumbo Monique uit Zwaagdijk, Jumbo Phicoop in Sevenum, Plus Eijkemans met twee vestigingen in Uden en een in Schijndel, Jumbo Stramproy van René Puts en Ralf Jansen in Stramproy, Plus Tolenaar in Hillegom en Coop Bremmer in Zegveld.

De jury heeft deze cases beoordeeld op criteria zoals onder meer lokale betrokkenheid, maatschappelijk verantwoord en duurzaam, klantenbinding en de continuïteit van het beleid. De finalisten zijn allen diepgeworteld in de lokale samenleving, ze zijn betrokken, hun actiekalender is goed gevuld, en hun acties hebben vaak een 100 procent lokale focus.

Dag van de Supermarkt

De uiteindelijke winnaars worden gehuldigd tijdens de Dag van de Supermarkt die 9 oktober in het innovatiecentrum voor de circulaire economie Three-Sixty in Veghel wordt gehouden. Deze dag staat in het teken van voedselverspilling en derving in meer algemene zin. Duurzaam ondernemen en derving beperken, is niet alleen maatschappelijk relevant, het levert ook bespringen en daardoor geld op. Onder meer Plus-ondernemer Jeroen Bruggers uit Winterswijk kookt in de winkel, Plus van Gurp in Roozendaal bespaart door groente  te ‘bemisten’ en Jumbo Verberne heeft een anti-verspillingschap. Daarnaast vertelt Bob Hutten over 360 en de Verspillingsfabriek en wordt een bezoek aan Supermarkt van het Jaar Plus Ton Henst in Best gebracht. De dag sluit af met een netwerkborrel en etentje.

Reageer op dit artikel