nieuws

AH’s Grootste Groentekraam brengt €2800 op

Branche & Bedrijf 1333

AH’s Grootste Groentekraam brengt €2800 op

DEN HAAG – Met de Grootste Groentekraam heeft Albert Heijn €2800 opgehaald voor Voedselbank Haaglanden.

Het bedrag is verdiend tijdens het openingsevenement van de Dutch Agri Food Week, vorige week vrijdag. Bezoekers konden op de Grootste Groentekraam, met circa 35 AH-telers, voor vijf euro een papieren tas kopen en deze naar wens vullen met tomaten, paksoi en andere groenten van de kramen. Het opgeleverde bedrag van €2800 wordt aanstaande woensdag uitgereikt aan de Voedselbank Haaglanden.

Dutch Agri Food Week

De Dutch Agri Food Week (DAFW) vindt momenteel voor de vierde keer plaats. Nog tot en met 16 oktober vinden verspreid over het land activiteiten plaats in het kader van voedsel, voedselinnovatie en voedselproductie. Overkoepelend thema is de toekomst van ons eten: wat eten we nu en in 2050? Bezoekers kunnen antwoord krijgen op die vraag door langs te gaan bij de boer, de voedselproducent, de kok, de wetenschapper en andere agrifood-experts.

Podium

De organisatie van de DAFW zegt zeer enthousiaste reacties te krijgen van de partijen die tot nu toe een activiteit hebben georganiseerd. Marianne Aarnoudse tegen Distrifood: ‘Met de DAFW willen we een podium bieden voor organisaties die de verbinding leggen tussen de samenleving, consument, burger en agrifood-sector. Die relatie kan beter. Ten tweede willen we laten zien hoe belangrijk de sector is voor onze economie en hoe veel we al innoveren. Bijvoorbeeld door kennisinstellingen als de WUR en door bedrijven, zowel de grote namens als startups. Denk aan de Food Rebels van Albert Heijn, zij doen er alles aan om nieuwe producten in de winkels uit te stallen.’

AH enige nationale supermarktpartner

Albert Heijn is een van de landelijke sponsoren van het evenement. Andere supermarktketens doen op lokaal en regionaal niveau mee met de DAFW. ‘Albert Heijn was er al vanaf het prille begin bij en daar hoort een vorm van waardering bij. Ik sluit niks uit, maar in principe blijft AH ook de komende jaren de enige nationale partner van ons evenement. Wat betreft regionale partners is die keuze wel vrij’, aldus Aarnoudse.

Zie ook: Fotorepo: Albert Heijn opent DAFW

Reageer op dit artikel