nieuws

AH en Bol.com gaan nauwer samenwerken

Branche & Bedrijf 2361

AH en Bol.com gaan nauwer samenwerken

ZAANDAM – Ahold Delhaize-dochters Albert Heijn en Bol.com gaan fors nauwer samenwerken. Zo wordt het mogelijk om met een Bol.com-account ook in te loggen op de website van Albert Heijn en krijgen deelnemers aan het AH Bezorgbundel-programma voortaan ook gratis bezorging bij Bol.com.

Dat maakt Ahold Delhaize bekend. ‘Veel klanten van Albert Heijn winkelen ook vaak bij Bol.com en andersom. Dus deze nieuwe diensten maken hun winkelervaring soepeler en makkelijker’, zegt Wouter Kolk, die verantwoordelijk is voor de activiteiten van Ahold Delhaize in Europa. ‘Ik ben erg blij met deze nieuwe initiatieven. Op deze manier creëren we een veel betere retailomgeving voor onze klanten.’

Eén account voor Bol.com en AH.nl

Het betreft onder meer een zogenoemde single sign-on-service, waarbij klanten van Bol.com voortaan geen apart account meer nodig hebben voor het doen van webboodschappen bij Albert Heijn. ‘Ze hebben maar één account nodig voor al hun aankopen in food en non-food’, aldus Ahold Delhaize.

Select-klanten krijgen ook gratis AH Bezorgbundel

Daarnaast komt er een gezamenlijk abonnementssysteem voor bezorging. Deelnemers aan de AH Bezorgbundel krijgen ook een gratis abonnement op de Select-service van Bol.com.

Online blijft groeimotor Ahold in Nederland

Online blijft een belangrijke motor achter de groeiende omzet van de Nederlandse tak van Ahold Delhaize. De onlineverkopen namen in het tweede kwartaal met 23,2 procent toe, terwijl de netto-consumentenomzet met 28,9 procent groeide. Bol.com profiteert onder meer van het groeiende aantal derde partijen dat Bol.com gebruikt om producten aan de man te brengen.

Lees ook: Bol.com stapt in drankverkoop

Reageer op dit artikel