nieuws

Vaker AH bonuskaart dan rijbewijs op zak

Branche & Bedrijf 4461

ALPHEN AAN DEN RIJN – Nederlanders hebben vaker een AH bonuskaart op zak dan een rijbewijs of identiteitskaart.

Vaker AH bonuskaart dan rijbewijs op zak

Meer dan de helft van de Nederlanders heeft een Albert Heijn bonuskaart. Opvallend is dat de identiteitskaart en het rijbewijs minder vaak worden meegenomen dan de loyaliteitspas van de supermarktketen. Dit blijkt uit onderzoek verricht door Van Os tassen en koffers. Zij ondervroegen 792 mensen in hun winkel over welke bankpassen, zorgpassen, identiteitskaarten en klantenpassen zij dagelijks bij zich hebben.

Bonuskaart het best vertegenwoordigd

De Albert Heijn bonuskaart is volgens het onderzoek met 55,7 procent het best vertegenwoordigd van alle klantenkaarten. Daarna volgen Hunkemöller (19,2 procent), Hema en Ici Paris (beiden 15,4 procent). Alle respondenten hadden één of meerdere bankpassen op zak (100 procent). Ook de zorgpas wordt veel meegenomen in de portemonnee of pasjeshouder, 84,6 procent van de respondenten had een zorgpas op zak. Daarna volgt de Albert Heijn bonuskaart (55,7 procent). De identiteitskaart (54,8 procent) en het rijbewijs (50 procent) worden minder vaak meegenomen.

Stijging verkoop pasjeshouders

Van Os tassen en koffers stelt ook dat uit een analyse van meer dan 40.000 verkooptransacties blijkt dat de verkoop van pasjeshouders de afgelopen vijf jaar met 124 procent is gestegen, terwijl het aantal verkochte portemonnees juist daalde met 20 procent. Dit zorgt ervoor dat er tegenover zes verkochte portemonnees, inmiddels vier verkochte pasjeshouders staan. Het grote aantal pasjes en de geringe hoeveelheid contant geld in de portemonnee (gemiddeld  €44) zijn de belangrijkste redenen om van de traditionele portemonnee over te stappen naar de pasjeshouder.

Zie ookAH test Appie app-betalen

Reageer op dit artikel