nieuws

Thuisbezorgd verwerkt 23 procent meer bestellingen

Branche & Bedrijf 1049

Thuisbezorgd verwerkt 23 procent meer bestellingen

AMSTERDAM – Thuisbezorgd heeft in Nederland 23 procent meer bestellingen verwerkt in het eerste kwartaal dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het totale aantal orders van het bedrijf in heel Europa nam zelfs met 21 procent toe tot 20,6 miljoen.

Dat maakte Takeaway.com, het bedrijf achter Thuisbezorgd.nl, bekend. In Duitsland werd een groei van 32 procent genoteerd. In de divisie voor andere markten, zoals België, Oostenrijk, Frankrijk en Roemenië, was sprake van een toename van de bestellingen met 40 procent. Topman Jitse Groen stelde in een toelichting dat de groei in de afgelopen periode sterker was dan in het voorgaande kwartaal, waarbij met name in Duitsland de sterkere marktpositie de groei aanjoeg.

Overnames tellen mee

Het in 2000 opgerichte Takeaway is nu een van de leidende maaltijdbezorgers op het Europese vasteland. Vorig jaar verwerkte het bedrijf ruim 68 miljoen bestellingen voor 11,5 miljoen klanten. In het afgelopen kwartaal nam Takeaway twee branchegenoten in Bulgarije en Roemenië over voor een bedrag van €10,5 miljoen. Deze overnames dragen per 26 maart bij aan de resultaten, aldus het handelsbericht.

Groeipercentage lager dan in 2017

Het groeipercentage in Nederland lag in het eerste kwartaal wel lager dan dat over heel 2017. De onderneming noteerde toen een toename met bijna een derde tot 27,4 miljoen bestellingen.  Thuisbezorgd ligt in Nederland onder vuur vanwege tariefsverhogingen. Op verschillende plekken wordt gewerkt aan alternatieven.

Lees ook: Thuisbezorgd verwerkt 27,4 miljoen bestellingen

Reageer op dit artikel