nieuws

Plus start campagne rond Plus Express

Branche & Bedrijf 1797

Plus start campagne rond Plus Express

UTRECHT – Supermarktketen Plus gaat de landelijke uitrol van zijn snelle boodschappenservice Plus Express ondersteunen met een campagne. Het gaat daarbij om commercials op radio en televisie, alsmede online promotie, social media en instore communicatie.

Dat meldt Plus in een persbericht. Bij Plus Express krijgen consumenten online bestelde boodschappen twee uur later al thuisbezorgd. Vandaag gaat de campagne van Plus rondom Plus Express van start. ‘Door middel van een TV- en radiocommercial, online communicatie, sociale media en instore promotie wordt aandacht besteed aan dit onderscheidende concept, waarbij met name ‘vandaag besteld, over twee uur in huis’ uniek te noemen is. Als consumenten boodschappen bestellen, willen zij dat deze snel in huis zijn op het door hen gewenste tijdstip. En snel betekent in dit geval: vandaag besteld, vandaag in huis’, zo meldt Plus.

Toeslag voor de snelle bezorging

Voor PLUS Express betalen consumenten een toeslag van 2,50 euro, waardoor de kosten voor bezorging 8,50 euro en voor het ophalen 5 euro zijn. De dienst werd vorig jaar juli in een viertal winkels gelanceer: Plus Hoogendoornin Waarder, Plus Judith en Guido van Dijck in Venray, Plus Van Schaick in Maarn en Plus Smaragdplein in Utrecht. De start in de zomer werd bewust zo gepland om Express rustig te kunnen testen en te optimaliseren. De proef werd uiteindelijk uitgebreid naar dertig winkels. In december stond de teller al op zo’n zestig winkels en inmiddels zijn dat er dus 110. Uiteindelijk is de doelstelling de dienst bij alle vestigingen van Plus door te voeren.

Resultaten Plus Express boven verwachting

In Foodmagazine legde Tamara Smith-Zonneveld enkele maanden geleden al uit dat de resultaten van Plus Express boven verwachting zijn. ‘Het streven is eind dit jaar tweehonderd vestigingen te hebben die Plus Express aanbieden. We zien dat Express inspeelt op de klantbehoefte. Landelijk hebben we er nog weinig ruchtbaarheid aan gegeven, omdat we eerst een betere dekking willen.’ Dat is nu blijkbaar het geval.

Ordergrootte bij Plus Express iets kleiner

Smith-Zonneveld toen ‘Een specifiek klantprofiel hebben we nog niet in kaart gebracht. Wat we wel zien, is dat er meer gebruik van wordt gemaakt door particulieren dan door zakelijke klanten. Qua ordergrootte is er een verschil met Vandaag voor Morgen, waar bestellingen wat groter zijn.’

Reageer op dit artikel