nieuws

Postma (Albert Heijn): online naar vijf procent

Branche & Bedrijf 2942

Postma (Albert Heijn): online naar vijf procent

ZAANDAM – Het marktaandeel online van supers zal de komende vier jaar groeien naar vijf procent, aldus Selma Postma binnen Albert Heijn verantwoordelijk voor e-commerce.

Postma noemt in een interview met de papieren versie van Het Parool ‘met e-commerce groeien’ niet de grootste opdracht. ‘De grote uitdaging is om onlinewinkelen winstgevend te krijgen. We moeten er alles aan doen om het hele proces, van bestelling tot bezorging, zo efficiënt mogelijk te houden.’

‘Stenen’ supers niet onder druk

Ook reageert Postma in het artikel op concurrenten als Picnic, Jumbo en Hoogvliet die hun onlineactiviteiten uitbreiden. ‘De markt groeit hard genoeg om zowel onze groei als die van andere spelers op te vangen.’ Post geeft aan dat de ‘stenen’ supers ook niet onder druk zullen komen. ‘Binnen Albert Heijn zien we onlinewinkelen niet als alternatief voor, maar als onderdeel van het boodschappen doen. Het is niet óf, het is én.’

Dick Boer bevestigt groei

Al eerder bevestigde Ahold Topman Dick Boer dat AH.nl snel groeit. ‘AH.nl stijgt snel en bol.com ging dit jaar al door de mijlpaal van een miljard euro heen. En dan moet de belangrijkste maand nog komen’, aldus Boer in november de Financiële Telegraaf. ‘AH.nl maakt nu enkele procenten van de omzet uit. We zien dat klanten steeds meer online willen kopen, maar ook nog graag in onze winkels boodschappen doen.’

 

Reageer op dit artikel