nieuws

Plus gaat online kerstpakketten verkopen

Branche & Bedrijf 2029

Plus gaat online kerstpakketten verkopen
Screenshot

UTRECHT – Supermarktketen Plus gaat via zijn webshop kerstpakketten verkopen. De onderneming mikt daarmee zowel op particulieren als het midden- en kleinbedrijf.

Voor de dienst werkt Plus samen met partner e-ditional. ‘De vraag naar kerstpakketten trekt weer aan, waarbij online vooral gezocht wordt naar voordelige pakketten. Met een startprijs van €9,95 voor een kwalitatief goed pakket voorziet Plus in deze stijgende vraag’, meldt de supermarktketen. Het is mogelijk één pakket te bestellen, maar de supermarktketen denkt vooral zijn klantenbestand van kantoren, kinderdagverblijven en zorginstellingen goed van dienst te kunnen zijn.

Dienst past in de online ambitie van Plus

Tamara Smith-Zonneveld, binnen Plus manager online/e-commerce: ‘Wij hebben écht ruime keuze, voor iedere smaak en budget is er iets te vinden. Ons assortiment kenmerkt zich door goede kwaliteit en goed gevulde pakketten waar je echt blij van wordt. Dit alles uiteraard tegen een scherpe prijs. Voor klanten die liever de ontvanger zelf laten kiezen is er ook een keuze-concept.’ De uitbreiding past in de ambitie van Plus om een rol te spelen in de groei van de online supermarktomzet in Nederland.

Logistieke afhandeling in handen van partner

Volgens Smith-Zonneveld heeft Plus een vooraanstaande positie als omnichannel-retailer. ‘Ons online platform heeft een stevige basis. We zien hiermee de online verkopen ook dit jaar flink stijgen.’ De supermarktketen heeft zelf weinig omkijken naar de service. Partner E-ditional verzorgt het hele proces van samenstellen, inpakken, opslag, bezorging en after sales. Bedrijven als Makro en Sligro zijn traditioneel grote spelers in kerstpakketten.

Kerstpakket was uit de gratie

Twee jaar geleden werd nog bericht dat het kerstpakket in Nederland uit de gratie is. Oorzaken voor de afname waren dat er veel bedrijven over de kop zijn gegaan of flink hebben gereorganiseerd. Die geven gewoonweg geen ‘kerstcadeautje’ meer. Daarnaast  kiezen veel bedrijven tegenwoordig voor een doos wijn of een cadeaubon. De cadeaubon is in opkomst omdat zo discussies worden vermeden over de inhoud van het kerstpakket. Met het herstel van de economie lijkt ook het kerstpakket weer populairder te worden.

Reageer op dit artikel