nieuws

‘Gall & Gall populairste online speciaalzaak’

Branche & Bedrijf 2391

‘Gall & Gall populairste online speciaalzaak’

‘S-HERTOGENBOSCH – De webshop van Gall & Gall is de meest populaire online speciaalzaak. 16 procent van de respondenten in een onderzoek van Multiscope bestelt wel eens iets op gall.nl.

16 procent van de consumenten bestelt wel eens iets bij een online speciaalzaak, 5 procent doet dit zelfs wekelijks. Dat komt neer op zo’n 650.000 consumenten. Dat blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Het onderzoek komt op 15 september uit.

Alcohol is populair

Een online bestelling betreft vaak alcoholische dranken, bijvoorbeeld bij online wijnhandels: vier op de tien online bestellers (44%) doen dit. Het zijn voornamelijk mannen (67%) die bij dit soort webshops bestellen. De belangrijkste reden om bij een online speciaalzaak te bestellen is het bredere assortiment (19%). Daarnaast hoef je als consument de deur niet uit (18%) en levert het tijdsbesparing op (16%). Ook biedt de online speciaalzaak een betere kwaliteit dan de supermarkt (15%).

Gall & Gall vaakst bezocht

De website van slijterij Gall & Gall is de meest populaire online speciaalzaak (16%). Bij Wijnvoordeel.nl wordt door 13% van de online shoppers wel eens besteld. Ook Bakkerbart.nl (8%), Wijnwinkel.nl (7%), Broodbezorgd.nl (3%) en Koopeenkoe.nl (3%) zijn populair. Daarnaast gebruiken consumenten lokale en regionale online speciaalzaken (11%).

Over de Smart Food Monitor

De Smart Food Monitor is volgens Multiscope hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail in Nederland. Het onderzoek geeft een beeld van het consumptiegedrag en de toekomstverwachting van de consumenten. De cijfers en resultaten van de belangrijkste distributiekanalen (at home, out of home en on the move) worden besproken. Het rapport geeft inzicht in groeiprognoses, bestedingen, marktaandelen, merken, profielen, oriëntatiegedrag, aankooppatronen, eet- en kookgewoonten.

Reageer op dit artikel