nieuws

Websupermarkt Picnic toont Europese ambities

Branche & Bedrijf 1960

Websupermarkt Picnic toont Europese ambities

ALMERE – Picnic onderzoekt mogelijkheden om zijn websupermarkt verder uit te breiden in Europa.

Er is veel belangstelling uit het buitenland voor websupermarkt Picnic. Dat zei Frederik Nieuwenhuys, een van de vier oprichters achter de websupermarkt, vanochtend tijdens zijn presentatie op Logistiek & E-commerce in Almere, meldt Twinkle. Daar zei hij dat de online supermarkt de bezorging in verschillende Nederlandse plaatsen inmiddels goed op de rit heeft staan en dat het buitenland lonkt. ‘We zijn nu druk in gesprek om ook buiten Nederland te kunnen starten, daar is erg veel belangstelling voor. Maar we bekijken alles stap voor stap.’

Websupermarkt groeit gestaag

Picnic breidt gestaag uit in Nederland. Zo startte begin juni de websupermarkt in heel de stad Utrecht. Ook oriënteert de online supermarkt  zich op een tweede dc op de lijn Den Bosch Amsterdam, zei Nieuwenhuys onlangs. Dat nieuwe distributiecentrum is nodig om de snelle groei bij te kunnen benen. Hij noemde toen geen cijfers, maar zei dat de omzet in december vorig jaar al een niveau had bereikt dat viermaal groter was dan gedacht. Dankzij slimme logistieke processen is het rendement van Picnic ‘al behoorlijk’, zei Nieuwenhuys vanochtend.

Derde van rechts: Frederik Nieuwenhuys

Derde van rechts: Frederik Nieuwenhuys

Logistiek proces verbeteren

De websupermarkt is continu bezig het logistieke proces te verbeteren. Picnic vraagt de klanten daartoe om feedback. Zo kunne klanten hun bestelling een beoordeling geven. ‘Tachtig procent doet dat’, aldus Nieuwenhuys. Al voor de start van de  dienst zijn duizend potentiële van de websupermarkt gevraagd naar hun wensen wat betreft online boodschappen. Later is gevraagd of ze nog iets mistten in de app. ‘Aan de hand van die feedback passen wij het assortiment nu steeds aan.’

Reageer op dit artikel