nieuws

Colruyt hanteert online soms hogere prijzen

Branche & Bedrijf 865

Colruyt hanteert online soms hogere prijzen

HALLE – Klanten die hun boodschappen afhalen bij Colruyt zijn soms duurder uit dan consumenten die de boodschappen zelf verzamelen. Die prijsverschillen komen bovenop de vergoeding van €5,50 die afhaalklanten toch al betalen.

Dat meldt de Belgische krant De Standaard. De prijsverschillen worden volgens een woordvoerder van Colruyt veroorzaakt door het feit dat de onderneming de fysieke en de webwinkel als twee aparte zaken ziet.  ‘Voor Collect & Go hanteren we de laagste prijs in vergelijking met andere webwinkels’, aldus Hanne Poppe van Colruyt. ‘Voor de fysieke winkels vergelijken we met die van de andere winkels in de buurt’.

Keurig uitgelegd in de voorwaarden

De prijsverschillen kunnen ontstaan wanneer een concurrent zonder webwinkel zijn prijs laat zakken. Dan volgt wel de fysieke supermarkt, maar niet de online supermarkt. Colruyt is online actief met de websupermarkt Collect & Go. De aanpak wordt in de voorwaarden van de online dienst overigens door Colruyt keurig uitgelegd.  ‘We vergelijken onze prijzen met andere Belgische online boodschappendiensten met regionale afhaalpunten. Indien nodig passen we ze aan in onze omliggende afhaalpunten. Daarom kan er een verschil zijn tussen de prijzen in de Colruyt-webwinkel en die in de fysieke Colruyt-winkel.’

Misverstanden met klanten

Colruyt erkent echter dat hierover misverstanden ontstaan met klanten. Vooral omdat de prijsverschillen behoorlijk kunnen oplopen, bijvoorbeeld op Persil wasgel een verschil van 30 procent. Poppe: ‘We merken dat dit voor sommige mensen niet helemaal duidelijk is. De bedoeling is dat we dit gaan vastpakken’. Er zijn echter ook gevallen bekend waar de online winkel goedkoper is.

Laagste prijsgarantie

Colruyt hanteert een laagste prijsgarantie in België.

Reageer op dit artikel