nieuws

Jumbo valt buiten Oranje-top 10

Branche & Bedrijf

Jumbo valt buiten Oranje-top 10

AMSTERDAM – Het Juichpak van Jumbo staat niet in de top tien van de zogeheten Oranjebarometer van onderzoeksbureau Trendbox.

Het pak van de supermarktketen is weliswaar één van de meest bekende Oranjegadgets onder consumenten, maar hoort blijkbaar niet bij de meest gewaardeerde campagnes. Dat het pak snel was uitverkocht, is volgens Trendbox één van de oorzaken. Daarnaast zegt het onderzoeksbureau dat de actie ‘polariseert’ door campagnedrager Roy Donders. De Toi Toi Tooi-actie van Plus gaat volgens Trendbox gebukt onder hetzelfde effect. Door de inzet van Gerard Joling staat de gadget niet in de top tien.

Revanche AH

Albert Heijn staat met zijn hamsters op de tweede plaats, achter koploper Intersport. Met de hamsters doet de supermarktketen het een stuk beter dan in 2012. Toen had de marktleider een Mannen tegen de Vrouwen Pool, maar die actie mislukte faliekant. Volgens Trendbox is er deze keer wel kritiek op de uitvoering (zo vinden veel consumenten de hamsters lelijk), maar is het wel een  aantrekkelijke actie voor kinderen.

Brouwers scoren

Trendbox heeft de steekproef vlak voor het begin van het WK voetbal uitgevoerd onder 600 consumenten van 18 jaar en ouder. De actie van nummer één Intersport heet Balls for Brasil. M&M’s staat met de M-ball op drie. In de top 10 zijn verder opvallend veel bierbrouwers (Bavaria, Heineken, Jupiler en Grolsch) te vinden.

Reageer op dit artikel