nieuws

Klant koopt meer aanbiedingen

Branche & Bedrijf

Klant koopt meer aanbiedingen

DONGEN – De promotieaankopen zijn in 2011 verder gestegen. Vooral producten uit de versgroepen werden dat jaar vaak in promotie gekocht. Dat blijkt uit cijfers van het GfK.

Van elke supermarkteuro is in 2011 17 procent middels een aanbieding gekocht. In 2010 was dat nog 16,4 procent. Met name melk- en karnemelk, vis/schaal- en schelpdieren en groenten waren in 2011 vaker in de aanbieding in vergelijking met een jaar eerder.

2012

De supermarktomzet in april van dit jaar is met 2,5 procent gegroeid van €2,48 miljard (2011) naar €2,54 miljard (2012). Het besteed bedrag per bon daalde met 1,3 procent in april (waarde kassabon van €22,67 naar €22,37). De consument oriënteerde zich volgens het GfK breder bij zijn aankoopgedrag en heeft in april 3,9 procent vaker de supermarkt bezocht. In de eerste vier maanden van 2012 is de supermarktomzet met 1,8 procent gegroeid van €10,25 miljard naar €10,44 miljard.

Reageer op dit artikel