artikel

Jumbo Groeneveld: ‘IJs, slush én ijskoffie, het is niet aan te slepen’

Branche & Bedrijf 2394

Jumbo Groeneveld in Zwolle startte vorig jaar als eerste supermarkt met ijs, milkshake, slush én ijskoffie van Dupon. ‘Het is niet aan te slepen’, vertelt ondernemer Ewout Groeneveld enthousiast. ‘Het concept en het assortiment kloppen gewoon.’

Jumbo Groeneveld: ‘IJs, slush én ijskoffie, het is niet aan te slepen’

De Dupon-machine in de Zwolse Jumbo heeft maar liefst twaalf verschillende soorten koude versnaperingen. ‘Als ik nog twee of drie smaken erbij zou nemen, heb ik alles compleet’, vertelt Groeneveld. ‘Dus misschien doe ik dat wel.’ Het leek de ondernemer leuk om wat keuze te hebben, maar dat het zó aan zou slaan had hij niet verwacht.

‘Het is niet aan te slepen, vooral de ijskoffie, maar ook het ijs, de milkshake en de slush lopen goed. Ik denk door het totaalconcept. Het is lekker, verrassend, leuk om zelf te tappen en goed betaalbaar.’ Betaalbaarder dan bij de snackbar of het café, vertelt hij lachend. ‘De eerste week dat het apparaat hier stond, vroeg Dupon me om de cijfers door te sturen. Ik bleek in één week meer verkocht te hebben dan een gemiddeld café in een jaar. Dat zegt wel iets.’

Voor alle leeftijden

Toch wijdt de ondernemer de populariteit van de koude lekkernijen niet alleen aan de prijs. ‘Mensen vinden het vooral heel leuk om zelf te tappen én de namen van de slush-smaken vallen op. Tropical Blue, Mojito, Piña Colada… daar word je toch vrolijk van?’

Dat is het leuke ervan. Iedereen eet graag een ijsje of slushie

In de buurt van de supermarkt is een, zoals Groeneveld het zelf omschrijft, megagrote scholengemeenschap gevestigd, met meer dan 17.000 leerlingen. Deze studenten weten de weg naar de Jumbo goed te vinden voor een lekkere, koude traktatie, maar toch slaan de softijsjes, milkshakes, ijskoffies en slushies niet alleen bij de jongeren aan.

‘Dat is het leuke ervan. Iedereen eet graag een ijsje of slushie. Het is voor alle leeftijden en doelgroepen.’

Schoonmaakschema

Over het onderhoud van de, in dit geval toch wel uitgebreide machine, kan Groeneveld kort zijn. ‘Dat kost niet zoveel tijd. We hebben er een schoonmaakschema voor gemaakt, waar iedereen zich prima aan houdt. Juist ook omdat het niet zoveel moeite kost. Voor het groot onderhoud komt eens in de zoveel tijd iemand van Dupon langs, dus daar hoeven we helemaal niet naar te kijken. Ideaal.’

Ook enthousiast geworden? Vraag hier geheel vrijblijvend om meer informatie… 

Dit artikel is gesponsord door Dupon.

Reageer op dit artikel