artikel

Schaplabels: ‘Ik wil niets anders meer

Branche & Bedrijf

Het ondernemersechtpaar Ruud en Nancy Verstegen-Meijers
heeft eind mei in de Heerlense wijk Heerlerheide de eerste van drie gloednieuwe
Plus-supermarkten geopend. In die winkel wordt gebruik gemaakt van elektronische
schaplabels.

De andere twee nabijgelegen vestigingen staan eveneens op de nominatie om

te verhuizen. En dan komen ook in die winkels elektronische labels te hangen.

‘Ik zou niet anders meer willen. De implementatie heeft veel tijd gekost.

Bovendien is het een vrij kostbare zaak. De in totaal 13.000 schaplabels hebben

een investering gevergd van 85 duizend euro, inclusief de implementatie. Nu

hebben klanten in ieder geval de rotsvaste zekerheid dat het juiste bedrag wordt

berekend aan de kassa. Vroeger kreeg ik enkele prijsklachten per week,

tegenwoordig vrijwel nooit meer. Dat gebeurt eigenlijk alleen wanneer vergeten

is om een actiekaart weg te halen.’

Geen cross selling

Ruud Verstegen houdt geen cross selling-promoties met de schapkaarten,

omdat de retailer dat van plan is met zelfscanning. ‘Als de klant daarmee

aardbeien scant en hij krijgt op het apparaat te lezen dat de aardbeien in de

aanbieding zijn, dan is die natuurlijk snel om.’

Reageer op dit artikel