nieuws

Tesco lanceert plantaardige biefstuk van Vivera

Assortiment 4180

Tesco lanceert plantaardige biefstuk van Vivera

HOLTEN – Tesco verkoopt vanaf 21 mei plantaardige biefstuk, afkomstig van het Nederlandse bedrijf Vivera.

Vanaf juni 2018 is de plantaardige biefstuk ook in de Nederlandse supermarkt verkrijgbaar, meldt Vivera in een persbericht. Het bedrijf verwacht dit jaar miljoenen stuks te produceren.

In ruim 400 supermarkten

Tesco verkoopt de volledig plantaardige biefstuk in ruim 400 supermarkten. In juni 2018 volgen diverse grote supermarktketens in Nederland en vanaf de tweede helft van 2018 zal Vivera het product ook in andere landen in Europa gaan verkopen, te beginnen met de Duitse, Franse en Italiaanse markt. Bij de productie worden alleen plantaardige ingrediënten als tarwe en soja gebruikt. Dit maakt dat zowel vegetariërs, veganisten en flexitariërs van de producten kunnen genieten.

Enorme interesse

Gert Jan Gombert van Vivera: ‘Een grote groep vegetariërs, veganisten en flexitariërs heeft al vele jaren enorme interesse in een dergelijk product. Met de doorbraak van grootschalige productie kan een grote groep consumenten genieten van dit zeer smaakvolle plantaardige product. De geur, smaak en bite zijn nauwelijks te onderscheiden van echte biefstuk en wij zijn ervan overtuigd dat het in een grote behoefte voorziet. Het is van groot belang dat we minder vlees eten, zowel voor onze eigen gezondheid, dierenwelzijn en voor onze planeet. Innovatieve en hoogwaardige plantaardige producten kunnen hieraan een belangrijke bijdrage leveren.’

Presentatie op PLMA-beurs

Op 29 en 30 mei 2018 zal Vivera de plantaardige biefstuk officieel presenteren op de PLMA beurs in de RAI Amsterdam.

Reageer op dit artikel