nieuws

Wakker Dier vervolgt tv-campagne tegen Aldi

Assortiment

Wakker Dier vervolgt tv-campagne tegen Aldi

AMSTERDAM – Wakker Dier gaat door met ageren tegen Aldi. De organisatie doet dat omdat Aldi doorgaat met de plofkip.

Vanaf vandaag is de tv-spot tegen de supermarkt opnieuw te zien op de Nederlandse publieke tv-zenders. Dezelfde spot werd eerder in februari en maart uitgezonden. Wakker Dier spreekt Aldi aan omdat zij met het welzijn van kippen ver achter loopt op andere supermarkten.

Stapsgewijs
Aldi heeft aangegeven stapsgewijs over te willen stappen van plofkip naar scharrelkip, maar de supermarkt zegt niet hoe lang dat proces gaat duren. Daarmee geeft Aldi niet concreet aan wanneer de verkoop van plofkip stopt, terwijl andere supermarkten dat wel hebben gedaan. Dat is voor Wakker Dier reden om campagne te blijven voeren tegenAldi.

Flopkip
Bijna alle grote supermarkten in Nederland vervangen dit jaar de plofkip door een iets betere kip, de Kip van Morgen, of zoals Wakker Dier het noemt, de flopkip. Deze kip leeft een paar dagen langer dan de plofkip, krijgt een ‘smartphone meer aan ruimte’ volgens Wakker Dier en een handje stro. Albert Heijn, Dirk, Dekamarkt, Jan Linders, Plus, Emte, Lidl, Deen, Spar en COOP willen op korte termijn de plofkip vervangen door flopkip.

MCD
Supermarkten Jumbo, MCD en Boon’s markt ondernemen volgens Wakker Dier als enige echt actie en vervangen de plofkip door een kip die qua welzijn dichter tegen de Beter Leven kip aanzit dan de flopkip. Jumbo noemt deze kip als eerste als ‘Nieuwe Standaardkip’. Bij MCD en Boon’s Markt heet de kip `Betere Kip’.

Reageer op dit artikel