Valess: 'Het is onze taak de categorie te laten groeien'

Valess: 'Het is onze taak de categorie te laten groeien'

Als pionier vleesvervangers neemt Valess het initiatief om verdere categoriegroei te stimuleren. Deels met fraaie innovaties, maar vooral met een grote campagne gericht op de smaak van vleesvervangers.

Sanne Geurtjens, brandmanager Valess bij FrieslandCampina: ‘De categorie vleesvervangers groeit zeer hard, en als gevolg daarvan wordt er op veel vlakken geïnnoveerd en gecommuniceerd. Valess was vijftien jaar geleden al de pionier in het schap en is nog steeds het bekendste merk. Het is onze taak de categorie te laten groeien door enerzijds innovaties te brengen, maar vooral ook met een grootschalige campagne.'

Geurtjens vervolgt: 'De grootste barrière voor de consument om (vaker) vleesvervangers te eten is de smaak. Innovaties zijn daarom vooral gericht op smaakvolle producten. Maar ook in de campagne gaan we grootschalig laten zien dat vleesvervangers echt heel lekker zijn. Die communicatie is dit jaar voor ons zeer belangrijk.’

De Valess Gouda Schnitzel won onlangs de titel Beste Product van het Jaar

Beste Product van het Jaar

FrieslandCampina zet de campagne groots in above the line. Maar hoe maak je op televisie duidelijk hoe lekker iets smaakt? Sanne Geurtjens: ‘We zetten daarbij in op onze hardloper, de Valess Gouda Schnitzel, een vegetarische schnitzel met Milner 30+ kaas. Hiermee hebben we onlangs de titel Beste Product van het Jaar gewonnen.'

'Die bekroning zetten we in voor het vergroten van de aandacht voor het merk', vervolgt Geurtjens, 'maar ook voor de totale categorie, om te laten zien hoe lekker vleesvervangers zijn. Valess is daarmee een van de weinige aanbieders die zo groots uitpakken in de media. Ook op de winkelvloer gaan we hier heel duidelijk op inzetten.’

Valess is een van de weinige aanbieders die zo groots uitpakken in de media.”

Nieuwe introducties

In maart en april brengt Valess drie innovaties. De Valess Bratwurst is er voor het worstensegment, de Valess Nuggets zijn de vegetarische variant van kipnuggets. In april volgt de Smoked BBQ Chicken Style, een kipvariant met een smoked BBQ-seasoning, die het deze zomer erg goed gaat doen op de barbecue, maar ook in de pan of oven.

Deze introducties zullen vooral op de winkelvloer worden ondersteund. ‘De grote campagne gaat helemaal over het wegnemen van de barrières: met een commercial waar je van gaat watertanden.’

Dit artikel is gesponsord door Valess