Versbeleving steeds belangrijker voor de fysieke supermarkt
Door de pandemie en de snelle ontwikkeling van technologie won het online bestellen en laten bezorgen van boodschappen snel aan populariteit. Deze ontwikkeling dwingt supermarkformules steeds meer zich te onderscheiden in hun fysieke winkels. Klantervaring en versbeleving spelen hierbij een grote rol. Wat kan de supermarktondernemer doen om de klant tevreden te houden?
Delen
Kopieer link
facebook
twitter
linkedin
E-mail
De ervaring van een supermarktklant wordt opgebouwd uit verschillende factoren. Zo is het van belang dat klanten zich gehoord en gewaardeerd voelen. Daarnaast is de versbeleving in een supermarkt erg belangrijk.
Klantervaring en versbeleving
De geur van vers brood, een salade-bar en volle schappen met verse groenten en vers fruit, het draagt allemaal bij aan de versbeleving. Als deze verschillende factoren een positieve indruk maken op de klant, zorgt dit voor meer klanttevredenheid, wat weer resulteert in hogere verkoopcijfers.
Een populaire manier om de versbeleving in de supermarkt te optimaliseren, is Dry Misting. Een vernevelingstechniek geïnspireerd op de natuurlijke ochtenddauw boven een akker, wat een ideaal klimaat biedt voor gewassen.
Hogere klanttevredenheid met Dry Misting
Dry Misting-systemen maken de allerfijnste mist van gezuiverd water met behulp van ultrasone trillingen. Dit houdt in dat een klein plaatje 1,7 miljoen keer per seconde tegen het wateroppervlak trilt, waardoor minuscule mistdruppels ontstaan die samen een wolk van mist boven het schap vormen.
Door het lokale verkoelende effect blijven de producten tot twee keer zo lang vers, wat bijdraagt aan de versbeleving en dus de perceptie van de consument. Onderzoek heeft dan ook aangetoond dat de klanttevredenheid op een AGF-afdeling na de installatie van Dry Misting met meer dan 20 procent is verbeterd.
Omdat ieder Dry Misting-systeem is uitgerust met een spoelsysteem en een waterfilter, is de mist die verspreid wordt altijd schoon en veilig. Bekijk het effect van Dry Misting in deze time-lapse:
Distrifood houdt ambitieuze supermarktprofessionals op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de food branche. Schrijf je nu in voor de Distrifood nieuwsbrief en ontvang elke weekdag en zondag het supermarktnieuws, fotoreportages en achtergronden in jouw mailbox.