Powered by ZibbSearch

E-mail nieuwsbrief RSS

'Nederlander eet niet gezond genoeg'

Waardering star star star star star (0) star Geen reacties

BILTHOVEN - Vrijwel alle kinderen vanaf 7 jaar (98 procent) eten niet genoeg groente. Volgens de normen zouden ze drie opscheplepels groente per dag moeten eten. Ongeveer 84 procent van de volwassenen komt niet aan de norm die voor hen geldt: vier opscheplepels per dag.

Dat blijkt uit een onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dat woensdag is gepresenteerd.

Fruit en vis

Nederlanders eten ook te weinig fruit en vis. Bovendien werken ze te veel ongezonde vetten naar binnen.

Leeftijdsgroepen

Volwassenen eten vaker gezonder dan kinderen en jongeren, constateert het RIVM. De jongeren kiezen vaker voor snoep, koek, suiker en gebak.

Opdrachtgever

Het RIVM voerde het onderzoek uit in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. De uitkomsten worden gebruikt voor het ontwikkelen van nieuw beleid.



woensdag 5 oktober 2011 14:24, ANP , door Juri Ket
682 bekeken Waardeer dit artikel
 




Interessante Links

Jobs in food Meer...

Deze week in Distrifood

Week 18 2012
• AH betaalt hoofdprijs voor kleintjes
• Analyse: Emté had merk C1000 hard nodig
• 'Ik word nog liever Duits dan Jumbo
• Emoties in slagveld C1000 Overijssel
• De formulekaart: welke C1000 gaat waar naartoe?
• Wheel of Retail: De beste introducties

Abonneer nu op Distrifood met 25% korting»

Reed Business

Reed Business bv. Auteursrecht voorbehouden. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Gebruiksvoorwaarden en Privacystatement