UTRECHT - Jongeren onder de 16 zijn positiever gaan denken over bier door de massale bierreclame op tv tijdens het afgelopen Europees Kampioenschap voetbal.
Degenen die veel wedstrijden hebben gezien, zijn vaker van plan de komende maanden alcohol te drinken dan jongeren die niet vaak hebben gekeken.
Onderzoek
Dat blijkt uit onderzoek dat de Universiteit Twente heeft uitgevoerd in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (STAP). Voor het onderzoek zijn 1688 jongeren tussen de 12 en 15 jaar ondervraagd.
Biermerken
Bijna alle jongens (95 procent) en de meeste meisjes (90 procent) hebben tijdens het EK bierreclames gezien. Degenen die minstens acht wedstrijden hebben gezien, kennen sindsdien een stuk meer biermerken.
Verbod
Voor STAP is het onderzoek aanleiding te pleiten voor een verbod op alcoholpromotie tijdens sportevenementen.

Jobs in food Meer...
Deze week in Distrifood
Reed Business bv. Auteursrecht voorbehouden. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Gebruiksvoorwaarden en Privacystatement