nieuws

Knakwortel wint AH Product Pitch 2018

Vers 4601

Knakwortel wint AH Product Pitch 2018

AMSTERDAM – Knakwortel heeft de AH Product Pitch 2018 gewonnen. De oprichters Koen Kaljee en Valerie Bos gaan gedurende een jaar een samenwerking aan met de marktleider.

Albert Heijn heeft dit jaar 82 ingezonden producten ontvangen. Tien ondernemers zijn doorgedrongen tot de finale.

Wortel op plantaardig broodje

Winnaar Knakwortel is een gemarineerde wortel op een plantaardig broodje. Volgens de oprichters een vernieuwende variant op de bekende hotdog. ‘Het is een klassieker uit New York maar dan van deze tijd. Het broodje heeft de sappige en vette smaak van een worst maar de frisse bite van een wortel’.  Kaljee en Bos gaan met deze introductie de strijd aan met het ‘slechte imago’ van groenten.

Derde Product Pitch

De afgelopen maanden hebben 82 jonge ondernemers meegedaan aan de derde ‘AH Product Pitch’, om hun product verkrijgbaar te laten zijn bij Albert Heijn. Het eerste jaar won Kaas in ’t Bakkie, vorig jaar Abel’s Deli.

Plek in het schap

De winnaar van de Product Pitch komt in aanmerking voor een plek in het schap, een investeringsbudget ter waarde van €125.000,-. om verder door te ontwikkelen en coaching van Albert Heijn. Tien ondernemers waren doorgedrongen tot de finale van de Product Pitch. Behalve Knakwortel waren dat: Oh na mi Kimchi, Ted’s, Hagelswag, Lolo’s, Selo, Sharp Sharp, Baby Tree, Buttler en Charly’s all is fair. De pitchdag werd donderdag gehouden in de vorm van een event bij B.Amsterdam.

Zie ook: ‘Abel’s Deli’ wint AH Product Pitch 2017

Reageer op dit artikel