nieuws

Lidl: twee keer per jaar vleesloze folder

Vers 2297

Lidl: twee keer per jaar vleesloze folder

HUIZEN – Lidl komt tenminste twee keer per jaar met een folder waarin geen aanbiedingen voor vlees te vinden is. Dat is een van de toezeggingen die de prijsvechter heeft gedaan aan actiegroep Wakker Dier.

Wakker Dier meldt de afspraken in een persbericht. Lidl zou hebben toegezegd nog maximaal tien aanbiedingen met vleesproducten zonder keurmerk in de folders te zetten, waardoor Lidl de verkopen van wat door Wakker Dier als kiloknallers wordt betiteld met 20 procent terugbrengt. Wakker Dier toont zich bij monde van Anne Hilhorst tevreden over de toezeggingen van Lidl. ‘Lidl was een van de achterlopers, maar is nu de eerste supermarkt die belooft minder reclame te maken voor kiloknallers.’

Dit jaar minder reclame voor vlees zonder keurmerk

Lidl beloofde verder geen aanbiedingen meer voor zijn varkenshaas zonder keurmerk in de folder op te nemen. Wakker Dier verwacht dat het aantal aanbiedingen met vlees zonder keurmerk in de hele supermarktbranche gaat dalen. Lidl had volgens metingen van de actiegroep in de eerste drie maanden van dit jaar 156 aanbiedingen met vlees zonder keurmerk in de folder staan tegenover 67 van vlees met een keurmerk. Vier supermarktketens hadden meer dan honderd keer producten met keurmerk op de folder staan, Albert Heijn (248), Plus (207), Coop (133) en Vomar (109). Wakker Dier turft bij in totaal twaalf supermarktketens.

Lees ook: Lidl breidt flink uit in versgemak

Reageer op dit artikel