nieuws

Lidl breidt bio-offensief uit

Vers 2802

HUIZEN – Lidl heeft tijdens de biologische week het assortiment uitgebreid met 50 artikelen, met name in agf. De afgelopen twee jaar is het aantal producten met bio-keurmerk verdubbeld. Deze week is er wederom een Bio-week.

Lidl breidt bio-offensief uit

Het bio-offensief van Lidl zet zich daarmee onverminderd voort. Volgens de discounter verkocht Lidl in 2015 slechts een tiental verschillende bio-producten per jaar. ‘Nu loopt dit op tot ruim 150 verschillende bio-producten. Bio breiden we uit door minimaal twee keer per jaar de klant te verrassen met de bio-week. Daarnaast zetten wij in op meer verse biologische groente en fruit. We zien dat dit aanslaat en daardoor komen steeds meer bio-producten in ons vaste assortiment terecht’, aldus Christine Braun van Lidl Nederland.

Bioweek

Tijdens deze bio-week van Lidl ligt er naast een uitgebreid groente- en fruitassortiment ook nieuw bio-assortiment in de schappen waaronder granen, sappen, koeken, kokosolie en en kruiden. Nieuw biologisch wijnassortiment wordt via de websho aangeboden. Als de verkopen het toelaten krijgen de producten een vaste plek in het assortiment. Zo kregen naar aanleiding van de vorige bio-week de couscous en biologische muesli een vaste plek in het assortiment.

Kritiek

Ondertussen krijgt Lidl kritiek op het bio-beleid van concurrent Ekoplaza. die formule zet grote vraagtekens bij het prijsbeeld dat Lidl uitdraagt in zijn verantwoord assortiment. ‘Lidl zet een prijsbeeld neer dat niet kan. Inmiddels is Ekoplaza dan ook ongewenst in een prijsdiscussie terechtgekomen. Er is immers altijd wel iemand die het goedkoper kan, maar of dat goed is’, aldus marketingmanager Hans van Mierlo onlangs tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels