nieuws

Lidl staakt gesprekken met Milieudefensie

Vers

AMSTERDAM – Lidl heeft het overleg met Milieudefensie over verduurzaming van het zuivelschap gestaakt. De actie die de milieu-organisatie bij het hoofdkantoor hield, viel niet in goede aarde.

Lidl staakt gesprekken met Milieudefensie

Dat laat woordvoerder Bart van Opzeeland van Milieudefensie aan Distrifood weten.

Campagne gevoerd bij hoofdkantoren

De afgelopen weken hebben hij en zijn collega’s bij hoofdkantoren campagne gevoerd voor duurzame melk. De organisatie wil onder meer dat ketens boeren meer gaan betalen voor hun melk, zodat zij milieuvriendelijker kunnen werken.

AH en Aldi in geprek met veehouders

Nadat enkele weken geleden Jumbo al de toezegging deed om het huismerk te verduurzamen en in 2022 alleen nog duurzame zuivel te verkopen, maakten vorige week AH en Aldi bekend met melkveehouders in gesprek te gaan. ‘De afgelopen maanden hebben we actie gevoerd, maar ook veel gesproken met onder meer Albert Heijn, Aldi, Superunie-leden, Jumbo en Lidl’, zegt Van Opzeeland. ‘Lidl heeft de gesprekken met ons gestaakt omdat ze niet gecharmeerd waren van de actie die we bij het hoofdkantoor in Huizen voerden.’

Lidl al langer bezig

Lidl laat in een reactie weten al langere tijd bezig met verduurzamen van het zuivelschap. ‘Wij stapten als eerste over op 100 procent weidemelk en we zijn vanaf het begin aangesloten bij de Beter Leven zuivel pilot. We onderzoeken met onze eigen leveranciers hoe we continu verbeterstappen kunnen blijven zetten. We zien dan ook zeker nog mogelijkheden’, laat woordvoerder Sascha van der Helm van Lidl weten. ‘Hier hebben we ook positief contact met Milieudefensie over gehad. Dit is door het verloop van hun campagne op een lager pitje komen te staan maar wij staan altijd open voor samenwerking met partijen die met ons en onze leveranciers aan een duurzamer assortiment willen werken.’

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels