De Rotterdamsche Oude: Kwaliteit voor de kaasafdeling

De Rotterdamsche Oude:  Kwaliteit voor de kaasafdeling

Met een aangescherpte positionering gaat De Rotterdamsche Oude een extra impuls geven aan de versafdeling, met een nieuw design en nieuwe introductie.

Sponsored content door Zijerveld

“We willen met het merk De Rotterdamsche Oude directer gaan communiceren naar de consument. We willen meer vertellen over wat de essentie is van oude kaas en gaan de leeftijd aangeven op de banderol van de kaas. Dat is nieuw voor een kaasmerk”, stelt marketing manager Peter Bolijn.

“Oude kaas is eigenlijk een containerbegrip. Vanaf 36 weken krijgt de kaas de kenmerken van ‘oude kaas’, maar na drie jaar noemen we het nog steeds oud. De smaakvolle Rotterdamsche Oude is er al in de varianten 36 weken, 100 weken en geitenkaas. In de nieuwe aanpak introduceren we ook een extra leeftijdsvariant: 55 weken oud. Met deze nieuwe leeftijd creëren we een breder smaakpalet binnen het segment ‘oude kaas’ en bieden we extra toegevoegde waarde binnen de kaascategorie. We willen de consument laten beleven wat een langere rijping met kaas doet en voor welke gebruiksmomenten de verschillende leeftijden van De Rotterdamsche Oude zich daardoor goed lenen.”
De smaakvolle Rotterdamsche Oude is er al in de varianten 36 weken, 100 weken en geitenkaas.
Zijerveld wil de consument en de medewerkers van de kaasafdeling het verhaal achter De Rotterdamsche Oude gaan vertellen. Marketing manager Peter Bolijn: “Als merk identificeren we ons met Rotterdam op de volgende kernwaarden: robuust, intens, direct en internationaal. Dit laten we terugkomen in de communicatie, de uitstraling en de recepturen die we ontwikkelen voor De Rotterdamsche Oude. Tot slot is ook ‘tijd’ een belangrijk thema in ons productverhaal; de rijpingstijd die nodig is om tot de ontwikkeling van onderscheidende smaak te komen.”
Vanaf week 45 zal het nieuwe design instromen in de supermarkten met een gespecialiseerde kaas-versafdeling.

Lees meer over