Alles over Prijsbeleid

Joep Meijsen, portal manager bij Distrifood

Het is logisch dat Jumbo stopt met zijn prijslijnen. Of toch niet?

Jumbo kiest voor één prijslijn. Daarmee komt een einde aan een lange periode van prijsverschillen tussen de supermarkten van de formule. Het zorgt...

Foto: Bert Jansen

Jumbo schrapt prijslijnen: regionale verschillen verdwijnen

VEGHEL - Jumbo gaat verder met één prijslijn. Dat bevestigt de supermarktketen tegenover Distrifood.

Erik Kooistra. Foto: Distrifood

Erik Kooistra: 'Lege schappen bij Jumbo prijs die we moeten betalen'

ZEIST- De harde onderhandelingen die Jumbo op dit moment voert met fabrikanten, zijn dringend nodig volgens Jumbo-multifranchiser Erik Kooistra....

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

Jumbo's nieuwe koers: vooralsnog veel lege schappen

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink volgt de koers van Jumbo met belangstelling. Het ene na het andere A-merk is tijdelijk (?) niet op voorraad....

Mark Soetman

De ongezonde prijsmix van supermarkten

Mark Soetman beziet prijsoorlogen in de supermarkt, kruissubsidies en de consequenties daarvan.

Cees-Jan Adema. Foto: FNLI

FNLI-directeur: Het najagen van altijd de laagste prijs is doodlopende weg

DEN HAAG - FNLI-directeur Cees-Jan Adema bepleit in een open brief dat de foodretailbranche verder moet kijken dan alleen het prijsaspect. Of zoals...

Foto: Shutterstock

Prijsmonitor: Jumbo mist eerste plek in winterkost door soepspekjes

Het was in januari even schaatsweer. En na terugkomst eerst opwarmen met warme chocolademelk met slagroom en daarna een dampende kom verse...

Foto: Cor Salverius

'Koffie wordt 10 tot 15 procent duurder door Rode Zee-crisis'

ZEIST - De Rode Zee-crisis kan de koffieprijs flink doen stijgen. Volgens een conservatieve schatting kan deze de komende tijd met 10 tot 15 procent...

Foto: Distrifood

Volume Euroweken bij Plus 'vergelijkbaar met kerstweken'

UTRECHT - De resultaten van de eerste periode van de Euroweken overtreffen alle verwachtingen binnen Plus, maar zorgen ook voor spanningen op de...

Foto: Michel Zoeter

Studie: 'Klant is stuk minder prijsgevoelig dan gedacht'

ZEIST - Bij merkproducten zijn consumenten een stuk minder gevoelig voor prijs dan op basis van onderzoek uit het verleden werd gedacht.