Alles over Nielsen

Foto: Distrifood

Bloemen- en plantenomzet in supermarktkanaal daalt

AMSTERDAM - De omzet van bloemen en planten binnen het supermarktkanaal is in 2023 drie procent gedaald ten opzichte van het jaar ervoor.

Foto: (C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant

Corona-effect ebt weg uit supermarktverkopen

AMSTELVEEN - Supermarkten verkochten in 2023 minder producten. Volgens onderzoeksbureaus NIQ en GfK doordat het corona-effect verdwijnt. Klanten...

Foto: Distrifood

Recordomzet voor huismerken, lopen verder uit op A-merken

ZEIST - Opnieuw kochten consumenten meer huismerken dan A-merken. Het aandeel private label in alle pakjes, bakjes, potjes, flesjes en blikjes die...

Beeld: Shutterstock

Marktaandelen: Vijf prikkelende vragen (en antwoorden)

ZEIST - NielsenIQ en Circana hebben de marktaandelen gepubliceerd. Distrifood sprak met enkele marktkenners en formuleert vijf prikkelende vragen...

Foto: Distrifood

Marktaandelen: Superunie en AH stijgen, Jumbo en Aldi dalen

AMSTERDAM - NielsenIQ heeft de marktaandelen over 2023 gepubliceerd.

Ook Picnic zet vol in op private labelproducten. Foto: Cor Salverius

Huismerken winnen in heel Europa, op één land na

AMSTERDAM - Huismerken blijven aan populariteit winnen. In Europa hebben privatelabelfabrikanten nu ruim 38 procent van de markt in handen. Slechts...

De uitreiking van de hoofdprijzen in het GfK Zomerrapport. Foto's: Distrifood

Britten kopen GfK Consumer Panel voor ruim €300 miljoen

LONDEN - De Britse marktonderzoeker YouGov is de nieuwe eigenaar van het Consumer Panel van GfK.

Foto's: Distrifood

'GfK gaat rond fusie met Nielsen zijn consumentenpanel verkopen'

BRUSSEL - Het iconische consumentenpanel van GfK krijgt vermoedelijk een nieuwe eigenaar.

Femke Smits van NielsenIQ. Foto: Cor Salverius

'Innovatie? Ga voor genieten en verwennen voor een lekkere prijs'

Diemen - Femke Smits, analytics team leader bij NielsenIQ, stelde de lijst van nieuwe en succesvolle introducties samen. Ze trekt haar eerste...

Foto: Cor Salverius

Feiten & Cijfers: Minder volume, maar meer omzet in koffie

DIEMEN - Nederlanders kopen minder koffie, maar geven daar meer aan uit. De scherpe stijging van de prijzen speelt hier een belangrijke rol in....