Alles over Klantonderzoek

Foto: Distrifood

2024: Minder koopjesjagen en meer A-merken

Consumenten willen dit jaar minder huismerken kopen en ook minder tijd besteden in de zoektocht naar koopjes. Dat schrijven onderzoekers van McKinsey.

Internationaal shopper onderzoek leidt tot betere verkoopresultaten

Internationaal shopper onderzoek leidt tot betere verkoopresultaten

Growers United wil weten wat consumenten beweegt en is in de branche koploper als het gaat om internationaal georiënteerd shopper onderzoek. 'Via...

Bram Rikken neemt namens supermarktketen Jan Linders de eerste prijs in ontvangst.

AB InBev werkt nauw samen met retailers om het bierschap te optimaliseren

De biercategorie is al jaren enorm in beweging. Om inzichtelijk te krijgen hoe de Nederlandse consument het bierschap in de supermarkt in een...

Foto: Albert Heijn

Kritiek op duurzame ranglijst Sustainable Brand Index zwelt aan

ZEIST - De duurzame ranglijst Sustainable Brand Index rammelt aan alle kanten. Dat stelt marktonderzoeker Durk Bosma, die daarin is gesterkt door de...

Foto: Distrifood.

Klanttevredenheid Jumbo daalt door hoge prijzen

ZEIST - De klanttevredenheid bij Jumbo loopt een deuk op vanwege de fors gestegen prijzen, zo blijkt uit het jaarverslag 2022 van het...

Arie Meerkerk (l) van Nettorama en Fred Valk van Stegeman.

GfK Categorierapport Vleeswaren: Nettorama absolute winnaar

De afgelopen jaren was Nettorama al de onbetwiste winnaar van het versmeubel. In 2022 pakt Nettorama daar bovenop ook nog de eerste positie voor de...

Onderzoek: Hoge inflatie zorgt dat consumenten minder besteden aan eten in de supermarkt

Onderzoek: Hoge inflatie zorgt dat consumenten minder besteden aan eten in de supermarkt

AMSTERDAM - De hoge inflatie maakt dat Nederlanders minder geld uitgeven aan eten in supermarkt of horeca.

Foto: Sebastiaan Rozendaal

Nederlanders bezuinigen op energie en eten bestellen boven boodschappen

UTRECHT - In de top 4 van geplande besparingen van Nederlandse consumenten staat op nummer 3 het terugdringen van uitgaven van boodschappen. Energie...

v.l.n.r.: Jasper den Boer (Trade Marketeer Westland Kaasspecialiteiten), Arie Meerkerk (Nettorama), Merlinde Warners (Trade Marketing Manager Westland Kaasspecialiteiten).

Winst voor Nettorama, Hoogvliet en Dirk in Categorie Rapport Kaas

'Waar liggen kansen voor het optimaliseren van de kaasafdeling? We willen graag helpen.' Dit zegt Merlinde Warners, Trade Marketing Manager bij...

Jan Linders wint voor de tiende keer op rij in de categorie bier.

AB InBev wil samen met retailers bouwen aan verdere categoriegroei

Om de waardering van het bierschap per retailer in kaart te brengen heeft bierbrouwerij AB InBev - bekend van merken als Bud, Hertog Jan, Jupiler,...